Korkeakouluopiskelijoiden IT-tuen järjestäminen
Koivu, Julia (2020)
Koivu, Julia
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020061018212
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020061018212
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö käsittelee erilaisia IT-tuen menetelmiä ja tapoja. Opinnäytetyön toimeksiantajana toimii Turun ammattikorkeakoulun alaisuudessa toimiva The Firma. Tarkoituksena on selvittää Turun ammattikorkeakoulun opiskelijoiden IT-tuen tarvetta sekä tarpeen laajuutta. Työssä perehdytään muun muassa miten IT-tukea kannattaa lähteä kehittämään ja järjestämään. Tutkimuksen tulosten pohjalta voidaan järjestää opiskelijoille heidän tarpeitaan vastaavaa IT-tukea.
Teoriaosuudessa tarkastellaan erilaisia IT-tukipalvelumuotoja ja niiden eroja yleisellä tasolla. Opinnäytetyön tutkimuskysymyksenä on: Miksi IT-tuki on niin tärkeä osa yritysten ja oppilaitosten toimintaa ja miten sitä voi kehittää? Työssä kerrotaan muun muassa mitä tulee huomioida IT-tukea järjestettäessä ja mitä erilaisia tapoja siihen löytyy.
Opinnäytetyötä varten tehdyssä kyselytutkimuksessa tulee ilmi millaista apua opiskelijat erityisesti tarvitsevat omien päätelaitteidensa kanssa ja miten IT-tuki voisi näissä tilanteissa auttaa. Tässä työssä kerrotaan erilaisia menetelmiä tukea ja auttaa opiskelijoita heidän kokemien tietoteknisten ongelmatilanteiden kanssa. Opinnäytetyössä tulee ilmi, että monet opiskelijoista tarvitsevat myös kanavan, josta kysyä apua oppilaitoksen järjestelmien ja ohjelmien käytössä. In this thesis you will get to know all about different methods and means of IT support. You will learn how to organise well working IT support. Based on these tips and information University of applied sciences in Turku can better organise their service. This thesis was commissioned by The Firma.
In Theory part you’ll get to know to different ways of organizing IT support and what you need to know before doing so. What are the different types of IT support and how you can manage the services best.
Questionnaire survey made for this thesis will give us more knowledge about the IT related needs of students in Turku University of Applied Sciences. What type of help do the students need and how IT-support could make students’ lives easier. Most students just need a place to go with their questions about IT related problems.
Teoriaosuudessa tarkastellaan erilaisia IT-tukipalvelumuotoja ja niiden eroja yleisellä tasolla. Opinnäytetyön tutkimuskysymyksenä on: Miksi IT-tuki on niin tärkeä osa yritysten ja oppilaitosten toimintaa ja miten sitä voi kehittää? Työssä kerrotaan muun muassa mitä tulee huomioida IT-tukea järjestettäessä ja mitä erilaisia tapoja siihen löytyy.
Opinnäytetyötä varten tehdyssä kyselytutkimuksessa tulee ilmi millaista apua opiskelijat erityisesti tarvitsevat omien päätelaitteidensa kanssa ja miten IT-tuki voisi näissä tilanteissa auttaa. Tässä työssä kerrotaan erilaisia menetelmiä tukea ja auttaa opiskelijoita heidän kokemien tietoteknisten ongelmatilanteiden kanssa. Opinnäytetyössä tulee ilmi, että monet opiskelijoista tarvitsevat myös kanavan, josta kysyä apua oppilaitoksen järjestelmien ja ohjelmien käytössä.
In Theory part you’ll get to know to different ways of organizing IT support and what you need to know before doing so. What are the different types of IT support and how you can manage the services best.
Questionnaire survey made for this thesis will give us more knowledge about the IT related needs of students in Turku University of Applied Sciences. What type of help do the students need and how IT-support could make students’ lives easier. Most students just need a place to go with their questions about IT related problems.