CoZone-asiakasportaalin käyttökokemus — Case Azets Insight Oy
Pyysalo, Mikko (2020)
Pyysalo, Mikko
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020061118370
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020061118370
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli kerätä tietoa CoZone-asiakasportaalin käytöstä asiakasyrityksiltä ja pääkäyttäjiltä sekä käytön mahdollisista ongelmakohdista. Työ toteutettiin laadullisena tutkimuksena ja menetelmänä käytettiin teemahaastattelua. Tutkimuksesta hyötyvät sekä toimeksiantaja Azets Insight Oy että kaikki järjestelmän käyttäjät järjestelmäkehityksen kautta.
Tietoperustassa käsiteltiin järjestelmän käytettävyyttä, palvelun tuottamaa lisäarvoa ja asiakaskokemusta. Lähteinä käytettiin kirjallisuutta ja verkkolähteitä käytettävyydestä sekä digiajan asiakaskokemuksesta ja lisäarvon tuottamisesta.
Haastattelujen tulokset analysoitiin hyödyntäen tietoperustaa. Tuloksista selvisi, että haastateltavat kokevat työaikaraportointisovelluksessa ongelmalliseksi työaikaraporteilta koostuvien saldojen seurannan. Järjestelmän tulisi myös paremmin estää käyttäjiä tekemästä virheellisiä kirjauksia. Lisäarvoa tuotettiin toiminnolla, jolla voi muistuttaa työntekijöitä ja esimiehiä hoitamaan tehtävänsä ajallaan.
Tietoperustassa käsiteltiin järjestelmän käytettävyyttä, palvelun tuottamaa lisäarvoa ja asiakaskokemusta. Lähteinä käytettiin kirjallisuutta ja verkkolähteitä käytettävyydestä sekä digiajan asiakaskokemuksesta ja lisäarvon tuottamisesta.
Haastattelujen tulokset analysoitiin hyödyntäen tietoperustaa. Tuloksista selvisi, että haastateltavat kokevat työaikaraportointisovelluksessa ongelmalliseksi työaikaraporteilta koostuvien saldojen seurannan. Järjestelmän tulisi myös paremmin estää käyttäjiä tekemästä virheellisiä kirjauksia. Lisäarvoa tuotettiin toiminnolla, jolla voi muistuttaa työntekijöitä ja esimiehiä hoitamaan tehtävänsä ajallaan.