Lead Generation -projektiraportti : case: Professio Oy
Machado, Marco (2020)
Machado, Marco
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020061218595
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020061218595
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli hankkia kehitysideoita opinnäytetyön toimeksiantajan, Professio Finland Oy:n järjestämiin tapahtumiin. Kehitysideoiden avulla pyrittiin kehittämään tulevaisuudessa järjestettäviä tapahtumia lähemmäksi asiakkaiden toiveita, sekä kasvattamaan tapahtumien osallistujamääriä ja myyntiä.
Opinnäytetyön pääasiallinena tutkimusmenetelmä toimi kyselytutkimus. Tutkimuksessa tutkittiin asiakkaiden kiinnostusta ennalta valittuja aiheita sekä aihealueita kohtaan, jonka lisäksi pyrittiin selvittämään aihealueisiin liittyvien kehityshankkeiden tilaa asiakkaiden edustamissa yrityksissä. Kyselytutkimuksesta oli yhteensä neljä versiota, joista opinnäytetyössä käsiteltiin kahta; viimeisintä testiversiota, sekä lopullista kyselytutkimusta. Testiversioon vastasi ennalta valittu testiryhmä, kun taas lopulliseen versioon vastasivat Tulevaisuuden Sairaala 2020 –tapahtuman osallistujat.
Testiversion ja lopullisen tutkimuksen väliset vastaukset erosivat toisistaan jonkin verran, mutta lopulliset tulokset osoittivat, että tutkimukseen vastanneet asiakkaat olivat erityisen kiinnostuneita terveydenhuoltoon, sen kehitykseen, sekä teknologiaan liittyvistä aiheista. Tutkimuksen lopputulokset, sekä niistä vedetyt johtopäätökset ja kehitysideat esiteltiin toimeksiantajalle, ja suurinta osaa esitetyistä ideoista aiottiin hyödyntää tulevaisuudessa järjestettävissä tapahtumissa ja koulutuksissa.
Opinnäytetyön pääasiallinena tutkimusmenetelmä toimi kyselytutkimus. Tutkimuksessa tutkittiin asiakkaiden kiinnostusta ennalta valittuja aiheita sekä aihealueita kohtaan, jonka lisäksi pyrittiin selvittämään aihealueisiin liittyvien kehityshankkeiden tilaa asiakkaiden edustamissa yrityksissä. Kyselytutkimuksesta oli yhteensä neljä versiota, joista opinnäytetyössä käsiteltiin kahta; viimeisintä testiversiota, sekä lopullista kyselytutkimusta. Testiversioon vastasi ennalta valittu testiryhmä, kun taas lopulliseen versioon vastasivat Tulevaisuuden Sairaala 2020 –tapahtuman osallistujat.
Testiversion ja lopullisen tutkimuksen väliset vastaukset erosivat toisistaan jonkin verran, mutta lopulliset tulokset osoittivat, että tutkimukseen vastanneet asiakkaat olivat erityisen kiinnostuneita terveydenhuoltoon, sen kehitykseen, sekä teknologiaan liittyvistä aiheista. Tutkimuksen lopputulokset, sekä niistä vedetyt johtopäätökset ja kehitysideat esiteltiin toimeksiantajalle, ja suurinta osaa esitetyistä ideoista aiottiin hyödyntää tulevaisuudessa järjestettävissä tapahtumissa ja koulutuksissa.