Työkalut etnisen ruuan verkkokaupassa
Qureshi, Zhän (2020)
Qureshi, Zhän
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020063019439
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020063019439
Tiivistelmä
Opinnäytetyön toimeksiantajana toimi Q-Shop Oy. Se on yritys, joka myy etnisiä elintarvikkeita ja kosmetiikkaa verkossa. Tehtävänä oli suunnitella verkkokauppa ja eri mahdollisuudet sen toteuttamiseen sekä kehitykseen. Tavoitteena oli saada verkkokaupasta toimiva kokonaisuus, jolla on mahdollisuus laajentua myös Euroopan kattavaan myyntiin. Verkkosivut toteutettiin Wordpress -sisällönhallintajärjestelmään käyttämällä lisäosia, joiden avulla saatiin luotua verkkokauppa ja siitä halutunlainen kokonaisuus. Opinnäytetyössä esitellään lisäosia, jotka mahdollistavat verkkokaupan perustamisen, sivuston turvallisuuden, hakukoneoptimoinnin, hylättyjen ostoskorien pelastamisen, sivuston varmuuskopioinnin, kommunikoinnin asiakkaan ja kaupan välillä, välimuistin, logistiikan, maksujärjestelmän ja kohderyhmien seurannan. Tässä opinnäytetyössä on hyödynnetty kirjoittajan aikaisempaa tietotekniikan koulutusta ja omaa työkokemusta verkkosivujen kehittämisestä.
Tehtävän tuloksena syntyi verkkokauppa, joka vastaa nykypäivän standardeja ja joka
skaalautuu mobiililaitteille. Verkkokaupan tarkoituksena on erityisesti mahdollistaa
pienemmillä paikkakunnilla asuvien ihmisten mahdollisuutta saada erikoisempia tuotteita. Se myös helpottaa suuremmilla paikkakunnilla asuvia ihmisiä, sillä kivijalkakaupoissa tuotteita saattaa olla vaikea löytää hyllyistä. Verkkokaupassa niitä on helppo selata ja kaikki tiedot ovat saatavilla helposti eri kielillä.
Kauppa on ollut auki vuoden 2020 alusta lähtien ja sieltä on mahdollista tilata tuotteita koko Suomen alueelle. Verkkokaupassa on yli 500 tuotetta saatavilla. Verkkokaupan asiakkaita ovat pääsääntöisesti ulkomailta Suomeen muuttaneet, mutta tarkoituksena on tehostaa myös suomalaisten asiakkaiden kiinnostusta etnisiä tuotteita kohtaan.
Tehtävän tuloksena syntyi verkkokauppa, joka vastaa nykypäivän standardeja ja joka
skaalautuu mobiililaitteille. Verkkokaupan tarkoituksena on erityisesti mahdollistaa
pienemmillä paikkakunnilla asuvien ihmisten mahdollisuutta saada erikoisempia tuotteita. Se myös helpottaa suuremmilla paikkakunnilla asuvia ihmisiä, sillä kivijalkakaupoissa tuotteita saattaa olla vaikea löytää hyllyistä. Verkkokaupassa niitä on helppo selata ja kaikki tiedot ovat saatavilla helposti eri kielillä.
Kauppa on ollut auki vuoden 2020 alusta lähtien ja sieltä on mahdollista tilata tuotteita koko Suomen alueelle. Verkkokaupassa on yli 500 tuotetta saatavilla. Verkkokaupan asiakkaita ovat pääsääntöisesti ulkomailta Suomeen muuttaneet, mutta tarkoituksena on tehostaa myös suomalaisten asiakkaiden kiinnostusta etnisiä tuotteita kohtaan.