Mainosvideoiden tuottaminen : Markkinointivideoiden kuvaaminen ja editointi
Soininen, Mikko (2020)
Soininen, Mikko
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020091620499
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020091620499
Tiivistelmä
Opinnäytetyön päätavoitteena on tutkia ja jakaa osiin eri videotuotannon työvaiheita ja ymmärtää tiettyjen pienempien osien suurempi merkitys lopputuloksen kannalta.
Opinnäytetyön ensimmäisessä osassa käydään läpi videoiden käyttämistä ja levitystä markkinoinnin yhteydessä, eri sosiaalisen ja perinteisen markkinoinnin kanavia käyttämällä, sekä niiden käytäntöjä ja ominaisuuksia mainontaan liittyen.
Työn toisessa osassa käydään läpi asioita, jotka yleisesti liittyvät esituotantovaiheeseen sekä minkälaisia asioita kannattaa ottaa huomioon pienemmissäkin videotuotannoissa, jotta tarvittavat kuvauspäivät saadaan onnistuneesti suoritettua.
Sen jälkeen työssä käydään laajemmin läpi kuvaukseen liittyviä huomioitavia asioita ja ominaisuuksia sekä myös jälkituotannon eri työvaiheita.
Opinnäytetyön käytännön osuus käsittelee Onnexi Oy:lle toteutettujen markkinointia edistävien videoiden eri työvaiheita. Näiden videoiden tavoite oli tuoda esiin luonnollisempaa ja helpommin lähestyttävää vaikutusta yrityksestä tavoiteltavien asiakkaiden kannalta. Samalla toteutettiin myös useita erillisiä markkinointiin tarkoitettuja videoita.
Opinnäytetyön ensimmäisessä osassa käydään läpi videoiden käyttämistä ja levitystä markkinoinnin yhteydessä, eri sosiaalisen ja perinteisen markkinoinnin kanavia käyttämällä, sekä niiden käytäntöjä ja ominaisuuksia mainontaan liittyen.
Työn toisessa osassa käydään läpi asioita, jotka yleisesti liittyvät esituotantovaiheeseen sekä minkälaisia asioita kannattaa ottaa huomioon pienemmissäkin videotuotannoissa, jotta tarvittavat kuvauspäivät saadaan onnistuneesti suoritettua.
Sen jälkeen työssä käydään laajemmin läpi kuvaukseen liittyviä huomioitavia asioita ja ominaisuuksia sekä myös jälkituotannon eri työvaiheita.
Opinnäytetyön käytännön osuus käsittelee Onnexi Oy:lle toteutettujen markkinointia edistävien videoiden eri työvaiheita. Näiden videoiden tavoite oli tuoda esiin luonnollisempaa ja helpommin lähestyttävää vaikutusta yrityksestä tavoiteltavien asiakkaiden kannalta. Samalla toteutettiin myös useita erillisiä markkinointiin tarkoitettuja videoita.