Markkinointisuunnitelma Pomppumaa Oy:lle
Huuhilo, Iiro (2011)
Huuhilo, Iiro
Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011111114476
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011111114476
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli luoda markkinointisuunnitelma Pomppumaa Oy:lle. Pomppumaa Oy vuokraa pomppulinnoja ja on mukana eri tapahtumissa. Markkinointisuunnitelman tarkoituksena on antaa uusia näkökulmia yrityksen markkinointiin ja ohjata yrittäjää ajattelemaan markkinointia suunnitelmallisena toimenpiteenä.
Työn tavoitteena oli ideoida ja kehittää markkinointitoimenpiteitä, jotka soveltuvat yritykselle parhaiten. Markkinointisuunnitelman avulla oli myös tarkoitus löytää uusia ideoita ja toimintamalleja, jotta päivittäinen toiminta saataisiin ympärivuotiseksi. Pomppumaa Oy on tuore yritys ja yrittäjän liiketoiminnallinen osaaminen on vielä harjoitteluasteella, joten uusien menetelmien ja toimintamallien esille tuominen on yrittäjälle erittäin tärkeää.
Työn tuloksena oli markkinointisuunnitelma, jota Pomppumaa Oy voi tulevaisuudessa käyttää markkinoinnin suunnittelun tukena. Markkinointisuunnitelman ohessa kehittyi myös uusia ideoita ja liiketoimintamalleja, joista yritys voi valita parhaimmat käyttöönsä. Työn lopussa on ehdotus markkinointisuunnitelmasta ja kampanjasta.
Työn tavoitteena oli ideoida ja kehittää markkinointitoimenpiteitä, jotka soveltuvat yritykselle parhaiten. Markkinointisuunnitelman avulla oli myös tarkoitus löytää uusia ideoita ja toimintamalleja, jotta päivittäinen toiminta saataisiin ympärivuotiseksi. Pomppumaa Oy on tuore yritys ja yrittäjän liiketoiminnallinen osaaminen on vielä harjoitteluasteella, joten uusien menetelmien ja toimintamallien esille tuominen on yrittäjälle erittäin tärkeää.
Työn tuloksena oli markkinointisuunnitelma, jota Pomppumaa Oy voi tulevaisuudessa käyttää markkinoinnin suunnittelun tukena. Markkinointisuunnitelman ohessa kehittyi myös uusia ideoita ja liiketoimintamalleja, joista yritys voi valita parhaimmat käyttöönsä. Työn lopussa on ehdotus markkinointisuunnitelmasta ja kampanjasta.