Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Immersion ja käyttöliittymän suhde videopeleissä

Reponen, Veeti (2020)

 
Avaa tiedosto
reponen_veeti.pdf (1.669Mt)
Lataukset: 


Reponen, Veeti
2020
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020100520964
Tiivistelmä
Tutkin opinnäytetyössäni videopelien virtuaalisten käyttöliittymien, pelattavuuden ja immersion välisiä suhteita. Immersion tavoite on saada pelaaja kokemaan pelin hahmot, ympäristö ja maailma mahdollisimman todeksi ja uppoutumaan niihin. Olennaista tutkimukselleni on pelata videopelejä, ja tarkastella niissä ilmeneviä virtuaalisten käyttöliittymien ominaisuuksia ja niistä herääviä pelattavuuteen ja immersioon liittyviä kysymyksiä. Valitut videopeliesimerkit edustavat jotain tiettyä käyttöliittymäsuunnittelun osa-aluetta; näitä osa-alueita ei vertailla varsinaisesti vastakkain, vaan ne muodostavat yhdessä kokonaisuuksia virtuaalisten käyttöliittymien muotoiluratkaisuista ja mahdollisista syistä näiden ratkaisujen takana. Tutkimukseni tarkoitus on hahmottaa käyttöliittymäsuunnittelun takaa löytyviä teorioita sekä ajatuksia, ja tuoda niiden ilmenemisen esimerkkejä videopelien ominaisuuksien analysoinnin kautta.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste