VIDEON KÄYTTÄMINEN TEHOKKAANA MARKKINOINTITYÖKALUNA
Taskinen, Tuomas (2020)
Taskinen, Tuomas
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020110522236
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020110522236
Tiivistelmä
Työssä perehdytään kuluttaja- ja yritysmarkkinoinnin eroihin, videoiden käyttämiseen markkinoinnissa tehokkaasti, sekä annetaan neuvoja videomarkkinointia suunnittelevalle. Tavoitteena on kerätä käytännönläheisiä neuvoja ja teoriaa asiantuntijahaastatteluita hyödyntäen. Työllä ei ole ulkopuolista toimeksiantajaa tai rahoittajaa.
Työ koostuu kahdesta osasta, teoriakatsauksesta sekä asiantuntijahaastatteluista. Haastattelututkimus toteutettiin vuoden 2020 syys- ja lokakuun aikana. Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää yritysten tietämyksen tasoa videomarkkinoinnista. Teemahaastattelut järjestettiin etäyhteyden välityksellä ja niihin osallistui kolme markkinointialan ammattilaista, joilta kysyttiin etähaastettaluissa ennalta määriteltyjä kysymyksiä videomarkkinointiin liittyen. Haastattelut nauhoitettiin ja litteroitiin, jonka jälkeen vastaukset jaoteltiin teemoittain ja niistä etsittiin yhteneväisyyksiä aiheeseen liittyvään teoriaan.
Tuloksina saatiin markkinointialan ammattilaisten oikeisiin kokemuksiin perustuvia vastauksia, sekä neuvoja tehokkaaseen markkinointiin ja videoihin liittyen. Näistä tuloksista koostettiin käytännönläheisiä ohjeita asioista, joita markkinointia ja markkinointivideoita suunnittelevan on hyvä ottaa huomioon. Ohjeet koostuvat aiheeseen liittyvään teoriaan, sekä haastattelututkimuksissa esille tulleisiin asioihin. Jatkotutkimus voidaan toteuttaa muutaman vuoden päästä, jolloin aihetta voidaan tarkastella uudestaan ja huomata, ovatko yritysten toimintatavat ja tietämys muuttuneet.
Työ koostuu kahdesta osasta, teoriakatsauksesta sekä asiantuntijahaastatteluista. Haastattelututkimus toteutettiin vuoden 2020 syys- ja lokakuun aikana. Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää yritysten tietämyksen tasoa videomarkkinoinnista. Teemahaastattelut järjestettiin etäyhteyden välityksellä ja niihin osallistui kolme markkinointialan ammattilaista, joilta kysyttiin etähaastettaluissa ennalta määriteltyjä kysymyksiä videomarkkinointiin liittyen. Haastattelut nauhoitettiin ja litteroitiin, jonka jälkeen vastaukset jaoteltiin teemoittain ja niistä etsittiin yhteneväisyyksiä aiheeseen liittyvään teoriaan.
Tuloksina saatiin markkinointialan ammattilaisten oikeisiin kokemuksiin perustuvia vastauksia, sekä neuvoja tehokkaaseen markkinointiin ja videoihin liittyen. Näistä tuloksista koostettiin käytännönläheisiä ohjeita asioista, joita markkinointia ja markkinointivideoita suunnittelevan on hyvä ottaa huomioon. Ohjeet koostuvat aiheeseen liittyvään teoriaan, sekä haastattelututkimuksissa esille tulleisiin asioihin. Jatkotutkimus voidaan toteuttaa muutaman vuoden päästä, jolloin aihetta voidaan tarkastella uudestaan ja huomata, ovatko yritysten toimintatavat ja tietämys muuttuneet.