Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Karelia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Karelia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Kansallispuistomatkailun digitaalinen markkinointi Pietarissa

Holopainen, Henna; Markina, Maria (2020)

 
Avaa tiedosto
Holopainen_Henna_Markina_Maria_2020_11_19.pdf (626.8Kt)
Lataukset: 


Holopainen, Henna
Markina, Maria
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020111923340
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on selvittää, mistä ja miten pietarilaiset matkailijat etsivät tietoa kansallispuistomatkailusta Suomessa. Suomen matkailumarkkinointi siirtyy
koko ajan digitaaliseen suuntaan, jolloin perinteiset markkinointikeinot eivät enää riitä saavuttamaan potentiaalisia asiakkaita.

Tämän työn tarkoituksena oli selvittää, mitä digitaalisia markkinointikanavia pietarilaiset
käyttävät etsiessään tietoa Suomen kansallispuistoista. Opinnäytetyö on tutkimuksellinen
työ, jossa kartoitettiin ja tutkittiin toimeksiantajan tarvitsemaa tietoa. Työn teoriaosuus käsittelee digitaalista markkinointia yleisellä tasolla ja Venäjällä, venäläisiä asiakkaina ja heidän matkailijaprofiiliansa Suomessa, luontomatkailua sekä kansallispuistoja. Tiedonhankintamenetelminä käytettiin asiantuntijahaastatteluja sekä verkkokyselyä. Kyselyn kohderyhmänä olivat pietarilaiset matkailijat ja haastatelluiksi valittiin Kolin matkailuyhdistyksen toiminnanjohtaja sekä pietarilaisen tietokoneasiantuntijayrityksen markkinoija.

Verkkokyselyn tuloksista selvisi pietarilaisten kiinnostus suomalaisia kansallispuistoja
kohtaan sekä heidän käyttämänsä kanavat etsiessään tietoa luontomatkailusta sekä Suomen kansallispuistoista. Kolin matkailuyhdistyksen haastattelusta selvisi heidän venäläisille suuntaamansa digitaalisen markkinoinnin tila. Toisesta haastattelusta selvisi, miten ja missä pietarilaisille kannattaa markkinoida yrityspalveluita.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste