Tietovisapeli Androidille
Hagman, Jere (2020)
Hagman, Jere
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020111923422
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020111923422
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli suunnitella ja toteuttaa tietovisapeli Android-käyttöjärjestelmälle Java-ohjelmointikielellä. Työn tavoitteena oli perehtyä syvemmin Full Stack -mobiilikehitykseen sekä Amazonin AWS-pilvipalvelualustan tarjontaan ja soveltaa näitä toteutuksessa.
Työ aloitettiin perehtymällä mahdollisiin toteutuksen osassa käytettäviin työkaluihin ja teknologioihin. Työn ensimmäisessä osassa esitellään valitut työkalut ja teknologiat sekä kerrotaan, kuinka niitä käytettiin tämän opinnäytetyön toteutuksessa. Toisessa osassa esitellään työn toteutus ja käydään läpi sovelluksen rakennetta ja kooditason ratkaisuja.
Opinnäytetyön tuloksena saatiin toimiva prototyyppisovellus, josta olisi kohtuullisella jatkokehityksellä mahdollista saada Google Play -kauppaan julkaistava peli. Työn avulla tekijä sai myös paremman ymmärryksen Full Stack -mobiilikehityksestä ja pilvipalveluista.
Työ aloitettiin perehtymällä mahdollisiin toteutuksen osassa käytettäviin työkaluihin ja teknologioihin. Työn ensimmäisessä osassa esitellään valitut työkalut ja teknologiat sekä kerrotaan, kuinka niitä käytettiin tämän opinnäytetyön toteutuksessa. Toisessa osassa esitellään työn toteutus ja käydään läpi sovelluksen rakennetta ja kooditason ratkaisuja.
Opinnäytetyön tuloksena saatiin toimiva prototyyppisovellus, josta olisi kohtuullisella jatkokehityksellä mahdollista saada Google Play -kauppaan julkaistava peli. Työn avulla tekijä sai myös paremman ymmärryksen Full Stack -mobiilikehityksestä ja pilvipalveluista.