Näytä suppeat kuvailutiedot

Uutiskirjeen asiakaslähtöinen kehittäminen : Case Kanuuna uutiset

Göös, Petra (2020)

dc.contributor.authorGöös, Petra
dc.date.accessioned2020-11-20T10:10:46Z
dc.date.available2020-11-20T10:10:46Z
dc.date.issued2020-
dc.identifier.urihttp://www.theseus.fi/handle/10024/348001
dc.description.abstractTämän tutkimuksellisen kehittämistyön aiheena on uutiskirjeen asiakaslähtöinen kehittäminen. Lähestyn kehittämiskohdetta, Kanuuna uutiset -uutiskirjettä, tapaustutkimukselle tyypillisellä tavalla. Työn tarkoituksena on kartuttaa Kunnallisen nuorisotyön osaamiskeskus Kanuunan asiakasymmärrystä uutiskirjeensä osalta, selvittää pääkohderyhmän tarpeita ja toiveita uutiskirjeen suhteen, tutkia uutiskirjeen sisältöjen avaamiseen vaikuttavia seikkoja sekä tuottaa asiakaslähtöisiä, uusia sisällöllisiä ideoita. Työn perustana olevan asiakas- ja käyttäjätiedon keräämisessä olen soveltanut pääsääntöisesti laadullisen tutkimuksen menetelmiä perus- ja kontekstuaalisen tutkimuksen menetelmäryhmistä. Kehittämistyön palvelumuotoilullinen ote näkyy paitsi asiakaskeskeisyydessä, mutta myös kokeellisissa ja osallistavissa menetelmissä. Työn keskeisenä tuloksena on ymmärrys siitä, millainen osaamiskeskus Kanuunan uutiskirjeen tulisi olla, jotta se vastaisi viestinnän pääkohderyhmän tarpeisiin ja toiveisiin sekä siitä, millä keinoilla vastaanottajia voi houkutella lukemaan uutiskirjeen sisältämiä viestejä. Työn tuloksena syntyi myös kohderyhmää kiinnostavia, uusia aiheita ja ideoita uutiskirjeeseen. Uutiskirjeen tulee olla napakka, selkeä ja visuaalisesti houkutteleva. Uutiskirjeen sisältämät aiheet on oltava silmäiltävissä nopeasti, koska pääkohderyhmän aika sähköpostin äärellä on rajallinen. Aiheiden houkuttelevuutta voidaan lisätä samoilla keinoilla kuin klikkauksia kalastelevissa verkkolehdissä. Julkishallinnollisten organisaatioiden perinteisestä tyylistä poikkeavat viestit saavat Kanuuna uutisten tilaajien keskuudessa positiivisen vastaanoton.-
dc.language.isofin-
dc.rightsfi=All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.|sv=All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.|en=All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.|-
dc.titleUutiskirjeen asiakaslähtöinen kehittäminen : Case Kanuuna uutiset-
dc.type.ontasotfi=Ylempi AMK-opinnäytetyö|sv=Högre YH-examensarbete|en=Master's thesis|-
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:amk-2020112023454-
dc.subject.degreeprogramfi=Muotoilu|sv=Formgivning|en=Design|-
dc.subject.ysoviestintä-
dc.subject.ysonuorisotyö-
dc.subject.ysopalvelumuotoilu-
dc.subject.ysoosaamiskeskukset-
dc.relation.contractorKunnallisen nuorisotyön osaamiskeskus Kanuuna-
dc.subject.disciplineMuotoilu- ja media-alan uudistava osaaminen-
annif.suggestions.linkshttp://www.yso.fi/onto/yso/p1925|http://www.yso.fi/onto/yso/p11617|http://www.yso.fi/onto/yso/p13422|http://www.yso.fi/onto/yso/p20042|http://www.yso.fi/onto/yso/p6923|http://www.yso.fi/onto/yso/p12894|http://www.yso.fi/onto/yso/p3056|http://www.yso.fi/onto/yso/p21190|http://www.yso.fi/onto/yso/p6787|http://www.yso.fi/onto/yso/p20774fi


Tiedostot

Thumbnail

Viite kuuluu kokoelmiin:

Näytä suppeat kuvailutiedot