Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Humanistinen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Humanistinen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Sisältömarkkinointi luovalla alalla

Niemelä, Emma (2020)

Avaa tiedosto
Niemela_Emma.pdf (730.0Kt)
Lataukset: 


Niemelä, Emma
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020112023497
Tiivistelmä
Sosiaalisen media on vakiinnuttanut asemansa niin yksityis- kuin yrityselämässä. Nykypäivän yritys käyttää markkinoinnissa ja viestinnässä taitavasti hyväkseen eri sosiaalisen median kanavia. Tässä opinnäytetyössä keskitytään tutkimaan luovien alojen sisältömarkkinoinnin mahdollisuuksia ja selvittämään, millainen sisältö yritysten sosiaalisessa mediassa kiinnostaa. Opinnäytetyön tilaajana oli Saava Studio, joka valmistaa käsintehtyjä ja ekologisia kuvaustaustoja yrityksille. Saava Studio on nuori yritys ja halusi selvittään, millaiseen suuntaan tulevaisuudessa viedä yrityksen sisältömarkkinointia.

Työn teoria tutkii B2B-markkinointia ja niiden segmentoinitikeinoja. Digitaalisessa markkinoinnissa tarkastettiin eri medioiden merkitystä, sisältömarkkinointia, vaikuttajamarkkinointia ja sosiaalisen median kanavaa Instagramia. Teorian lopuksi tutustuttiin AIDA -markkinointi malliin, jonka perusteella rakennetiin verkkokyselyn runko. Teoriaa heijastettiin tutkumusmenetelmiin kuten myös valmiisiin kehitysehdotuksiin.

Tutkimusmenetelminä opinnäytetyössä käytettiin verkkokyselyä ja teemahaastattelua. Verkkokyselyssä kysyttiin vastaajien mielipiteitä, arvoja ja kiinnostuksen kohteita koskien yritysten sosiaalisia medioita. Teemahaastattelulla syvennyttiin nykyisten asiakkaiden mielipiteisiin ja heidän kehitysehdotuksiinsa.

Vekkokyselyn, teemahaastattelun ja teorian pohjalta tilaajalle rakentui konkreettisia kehitysehdotuksia sisällöntuotantoon. Tilaaja voi hyödyntää ehdotuksia osana omaa strategiaa. Ehdotukset rakennettiin niin että niitä voi hyödyntää markkinoinnissa AIDA-mallin erivaiheissa.

Työn tuloksena todettiin, että sisältömarkkinoinnin kannalta toimivinta on yritysten kohderyhmille tuottama lisäarvo. Yritysten tulisi julkaista sisältöä, josta kuluttaja voi aidosti hyötyä. Tuloksista huomattiin, että tämänhetkiset sisältömarkkinoinnin trendit ovat kehittyneet vahvasti ihmisten arvoista.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste