Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Högskolan på Åland
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Högskolan på Åland
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

MINSKNING AV MOTSTÅND PÅ FARTYGSSKROV MED TRYCKLUFTSANORDNINGAR

Silvennoinen, Samuli (2020)

 
Tweet refworks
 
Avaa tiedosto
Silvennoinen_Samuli.pdf (424.5Kt)
Lataukset: 


Silvennoinen, Samuli
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
http://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020111923379
Tiivistelmä
Examensarbetet är en litteraturstudie som handlar om olika lufttrycksanordningar för att minska motstånd hos fartygsskrov.
Inom arbetet tas upp bland annat energi-effektiviserings-index, eftersom det är aktuellt inom en ny energibesparingsteknik.
Finsk lagstiftning om hur fartygsutsläpp regleras tas också upp inom arbetet liksom olika typer av motstånd som ett fartyg utsätts för.
Arbetets huvudpunkt ligger inom olika tekniker vilka använder sig av lufttryck för att minska motstånd hos fartygsskrov. Lufttrycksanordningarna delas upp i tre huvudgrupper nämligen ”air lubrication system”, “air cavity ships” och “bubble drag reduction”.

The thesis is a literature study about different appliances where the main component is the use of pneumatics to reduce resistance of a ship´s hull.
The thesis also covers energy efficiency design index and some parts of the Finnish law enforcing this. This design index is relevant when discussing new techniques where the main goal is to reduce energy consumption.
There is also some information about the law that regulates emissions from ships as well as some information on different types of resistance that a ship´s hull is affected by.
The main topics of the thesis are different pneumatical systems where the aim is reduction of resistance of a ship´s hull. These pneumatic systems are separated into three different categories. These categories are “air lubrication system”, “air cavity ships” and “bubble drag reduction”.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatTutkintonimikkeetAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste