LinkedIn - B2B myynnin työkaluna
Martelius, Casimir (2020)
Martelius, Casimir
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020112323899
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020112323899
Tiivistelmä
LinkedIn on yhdysvaltalainen sosiaalisen median palvelu ja sovellus, jonka tarkoituksena on yhdistää eri alojen ammattilaiset yhteen paikkaan. Palvelun sisällä on mahdollista verkostoitua eri henkilöiden kanssa ja jakaa kokemuksia omasta työelämästä. LinkedIn:iä ei olla pidetty potentiaalisena myyntikanava tähän päivään mennessä. Nyt kumminkin Eurooppaan ja Suomeen on rantautumassa keinoja, jonka avulla sovelluksesta voi saada todella hyviä tuloksia myynnillisessä tarkoituksessa.
Tämän toiminnallisen opinnäytetyön tavoite on antaa lukijalle kuva siitä, että miten myyntiä voidaan kehittää LinkedIn sovelluksen avulla. Tavoitteena on tutustuttaa lukija LinkedIn:in maailmaan, oman profiilin rakentamiseen, social selling:iin sekä itse myynnin kehittämiseen LinkedIn:in avulla.
Työn teorian pohjalta on luotu myös opas lukijalle (Liite 1.), johon on tiivistetty asioita, jotka löytyvät työn eri kappaleista. Oppaan tavoitteena on antaa opastusta lukijalle, että mitä eri asioita on tehtävä, jotta myyntityö on laadukasta ja tuloksekasta. Opas etenee samassa järjestyksessä kuin itse opinnäytetyö. Ensin perehdytään LinkedIn:iin, sen jälkeen social sellingiin ja viimeisenä itse myynnin kehittämisen vaihe.
Työhön on sisällytetty myös lukuja Myyntiakatemia Oy yrityksen tuloksista. Osa luvuista liittyy kylmäsoittamiseen ja osa yrityksen asiakkaisiin. Loppu puolella on esitetty tuloksia, jotka Myyntiakatemia Oy:n asiakkaat ovat saaneet. Asiakasyritykset ovat ostaneet palvelut Myyntiakatemia Oy:ltä.
Työssä on käytetty ainoastaan internetistä löytyviä lähteitä. Tavoitteena on luoda laadukas teoria mahdollisimman ajankohtaisella materiaalilla. Havainnointi on myös ollut suuressa roolissa teorian kappaleissa. Oman kokemuksen ja työn tekemisen kautta on saatu todella paljon oppia aiheesta.
Tämän toiminnallisen opinnäytetyön tavoite on antaa lukijalle kuva siitä, että miten myyntiä voidaan kehittää LinkedIn sovelluksen avulla. Tavoitteena on tutustuttaa lukija LinkedIn:in maailmaan, oman profiilin rakentamiseen, social selling:iin sekä itse myynnin kehittämiseen LinkedIn:in avulla.
Työn teorian pohjalta on luotu myös opas lukijalle (Liite 1.), johon on tiivistetty asioita, jotka löytyvät työn eri kappaleista. Oppaan tavoitteena on antaa opastusta lukijalle, että mitä eri asioita on tehtävä, jotta myyntityö on laadukasta ja tuloksekasta. Opas etenee samassa järjestyksessä kuin itse opinnäytetyö. Ensin perehdytään LinkedIn:iin, sen jälkeen social sellingiin ja viimeisenä itse myynnin kehittämisen vaihe.
Työhön on sisällytetty myös lukuja Myyntiakatemia Oy yrityksen tuloksista. Osa luvuista liittyy kylmäsoittamiseen ja osa yrityksen asiakkaisiin. Loppu puolella on esitetty tuloksia, jotka Myyntiakatemia Oy:n asiakkaat ovat saaneet. Asiakasyritykset ovat ostaneet palvelut Myyntiakatemia Oy:ltä.
Työssä on käytetty ainoastaan internetistä löytyviä lähteitä. Tavoitteena on luoda laadukas teoria mahdollisimman ajankohtaisella materiaalilla. Havainnointi on myös ollut suuressa roolissa teorian kappaleissa. Oman kokemuksen ja työn tekemisen kautta on saatu todella paljon oppia aiheesta.