Näytä suppeat kuvailutiedot

Brändi vastuulliselle vaatemallistolle

Servo, Jasmiina (2020)

dc.contributor.authorServo, Jasmiina
dc.date.accessioned2020-11-30T12:06:33Z
dc.date.available2020-11-30T12:06:33Z
dc.date.issued2020-
dc.identifier.urihttp://www.theseus.fi/handle/10024/349258
dc.description.abstractBrändien vastuullisuudesta puhutaan yhä vain enemmän, sillä vastuullisuustekoja tekevät brändit kiinnittävät ihmisten mielenkiinnon. Vastuullisuus saattaa edelleen nykypäivänä tarkoittaa irrallaan olevaa osaa, kuten esimerkiksi erillistä vastuullisuusraporttia yrityksen nettisivuilla. Aidosti vastuullisen brändin tulisi rakentaa vastuullisuustyötään muutenkin kuin vain paperilla. Opinnäytetyön tavoitteena oli luoda eettiselle ja ekologiselle lastenvaatebrändille, FransAmandalle sitä kuvastava brändi. Tarkoituksena oli FransAmandan brändin kirkastaminen, brändi-identiteetin rakentaminen sekä viestinnän luominen kuvastamaan FransAmandan brändille olennaisia asioita. Opinnäytetyössä syvennytään brändin rakentamiseen vastuullisuuden näkökulmasta. Brändin kirkastamisen ja brändi-identiteetin rakentamiseksi työkaluksi valittiin brändistrategia. Strategian rakentamiseksi toteutettiin kvantitatiivinen kyselytutkimus FransAmandan kohderyhmälle hyödyntäen kuvia vastausvaihtoehdoissa. Verkkokysely kartoitti FransAmandan kohderyhmän tämänhetkistä brändimielikuvaa sekä kohderyhmän toiveita ja tarpeita liittyen vastuullisuuteen. Lopputuloksena teoriaosuudesta ja tutkimuksesta saatiin FransAmandan brändistrategia, joka syventyy vastuullisuuteen luoden brändin tekojen, viestien, visuaalisen ilmeen, identiteetin, persoonan ja tarkoituksen välisiä suhteita. Opinnäytetyön johtopäätöksenä voidaan todeta kuvia hyödyntävän kyselytutkimuksen motivoivan ihmisiä vastaamaa kyselyyn ja sen avulla tavoitetaan myös uutta brändin kohderyhmää. Erityisesti bränditeoriasta tuttu vastakkainasettelu toimii hyvin kuvia hyödyntämällä. Johtopäätöksenä opinnäytetyöstä voidaan todeta, että brändin vastuullisuus ei ole asia erikseen. Brändin vastuullisuus on tekoja, osa brändin viestejä, visuaalista ilmettä, identiteettiä, persoonaa ja tarkoitusta. Kokonaisvaltaisesti vastuullisen brändin rakentamisessa näiden suhdetta pitäisi päämäärätietoisesti assosioida.fi
dc.description.abstractBrand responsibility is gathering increasing interest, as brands making responsibility actions attract people’s interest. Brand’s responsibility today may mean an unattached part, such as a separate responsibility report. Responsible brand should put its corporate responsibility into action. The goal of the thesis was to create a brand that reflects children’s clothing brand FransAmanda. The purpose of the thesis was to clarify the FransAmanda brand, build a brand identity and create communication to reflect the issues relevant to the FransAmada brand. The thesis explored brand building from the perspective of responsibility. A quantitative survey was conducted for FransAmanda’s target group by using images. The online survey mapped the current brand image of FransAmanda’s target group and their wishes in terms of responsibility. The result was FransAmanda’s brand strategy, which deepens into accountability by creating relationships between the brand’s actions, messages, position and identity. The conclusion was that a survey that utilizes images motivates people to respond to the survey and helps to reach out to new target groups. The juxtaposition, especially familiar from brand theory, works well by utilizing images. The findings indicate that brand responsibility is not a separate issue. Brand responsibility is actions, part of a brand’s messages, visual look, identity, personality and purpose. The relationship between them should be purposefully associated while building a responsible brand.en
dc.language.isofin-
dc.rightsfi=All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.|sv=All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.|en=All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.|-
dc.titleBrändi vastuulliselle vaatemallistolle-
dc.type.ontasotfi=AMK-opinnäytetyö|sv=YH-examensarbete|en=Bachelor's thesis|-
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:amk-2020113025003-
dc.subject.specializationYrittäjyys ja tiimijohtaminen-
dc.subject.degreeprogramfi=Liiketalous, hallinto ja markkinointi|sv=Företagsekonomi, förvaltning och marknadsföring|en=Business Management, Administration and Marketing|-
dc.subject.ysobrändit-
dc.subject.ysovastuullisuus-
dc.subject.ysoyritykset-
dc.subject.ysobrändäys-
dc.subject.ysoviestintä-
dc.relation.contractorFransAmanda-
dc.subject.disciplineLiiketalouden koulutus-
annif.suggestions.linkshttp://www.yso.fi/onto/yso/p23851|http://www.yso.fi/onto/yso/p24111|http://www.yso.fi/onto/yso/p1490|http://www.yso.fi/onto/yso/p5878|http://www.yso.fi/onto/yso/p3128|http://www.yso.fi/onto/yso/p25981|http://www.yso.fi/onto/yso/p6988|http://www.yso.fi/onto/yso/p20774|http://www.yso.fi/onto/yso/p18822|http://www.yso.fi/onto/yso/p11167fi


Tiedostot

Thumbnail

Viite kuuluu kokoelmiin:

Näytä suppeat kuvailutiedot