Sähköisen opetuksen kehittäminen sähköalan perusopetuksessa
Tuomela, Teemu (2020)
Tuomela, Teemu
2020
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020112824911
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020112824911
Tiivistelmä
Ammatilliset perustutkinnot ovat työelämälähtöisiä tutkintoja, joiden toteutustavat vaihtelevat. Saman tutkinnon voi suorittaa ammatillisessa oppilaitoksessa tai lähes kokonaan työelämässä oppisopimuksella. Opiskelun ei tarvitse tapahtua samassa tahdissa suuremman opetusryhmän kanssa, vaan jokaisen opiskelijan aikataulu voi olla erilainen. Aikataulujen erilaisuus asettaa haasteita opetuksen tarjontaan ja sen tasapuoliseen saatavuuteen.
Tämän opinnäytetyötutkimuksen tarkoituksena on kehittää ammatillisen perustutkinnon joustavia opetusmalleja Rasekon ammattiopiston sähköosastolla. Joustavuus tarkoittaa opetusvideoiden ja muun sähköisen opetusmateriaalin kehittämistä. Tutkimuksen tuloksena saadaan malli opetusmateriaalin kehitystyön resurssilaskentaan. Tutkimuksen tarkoitus on myös selvittää erilaisten työkalujen soveltuvuutta sähköalan opetuksen tukemiseen.
Tämän opinnäytetyötutkimuksen tarkoituksena on kehittää ammatillisen perustutkinnon joustavia opetusmalleja Rasekon ammattiopiston sähköosastolla. Joustavuus tarkoittaa opetusvideoiden ja muun sähköisen opetusmateriaalin kehittämistä. Tutkimuksen tuloksena saadaan malli opetusmateriaalin kehitystyön resurssilaskentaan. Tutkimuksen tarkoitus on myös selvittää erilaisten työkalujen soveltuvuutta sähköalan opetuksen tukemiseen.
