Palvelumuotoilun hyödyntäminen verkkokaupan konseptoinnissa: Case Kirpputori Tarina Oy
Latvala, Hannele (2020)
Latvala, Hannele
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020121027416
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020121027416
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on selvittää, mitä asioita pitää ottaa huomioon verkkokauppaa suunniteltaessa.
Kehittämistyön kohteena on verkkokaupan suunnittelu Kirpputori Tarina Oy:lle. Tavoitteena on konseptoida verkkokauppa palvelumuotoilun keinoja hyödyntäen.
Teoreettinen viitekehys käsittelee palvelumuotoilua ja asiakasymmärrystä sekä verkkokaupan käytettävyyteen ja markkinointiin liittyviä tekijöitä.
Tutkimusongelmana on se, millainen on hyvä verkkokauppa ja mitä pitää ottaa huomioon verkkokauppaa suunniteltaessa. Tutkimusongelmaan pyritään löytämään vastaus havainnointitutkimuksen avulla havainnoimalla viittä eri verkkokauppaa.
Lisäksi asiakasymmärrystä pyrittiin syventämään asiakasprofiloinnin avulla. The aim of this thesis is to find out what should take into consideration while designing an online store.
Object to this developing is to design a store front to Kirpputori Tarina Oy. Aim is to concept a store end using service design.
Theoretical framework contains design service and customer knowledge and what things make online store easy to use and online marketing.
Research problem is what is a good online store and what should take into consideration when planning an online sore. Answers are trying to find out by observing five different online stores.
Customer profiles is used to increase customer knowledge.
Kehittämistyön kohteena on verkkokaupan suunnittelu Kirpputori Tarina Oy:lle. Tavoitteena on konseptoida verkkokauppa palvelumuotoilun keinoja hyödyntäen.
Teoreettinen viitekehys käsittelee palvelumuotoilua ja asiakasymmärrystä sekä verkkokaupan käytettävyyteen ja markkinointiin liittyviä tekijöitä.
Tutkimusongelmana on se, millainen on hyvä verkkokauppa ja mitä pitää ottaa huomioon verkkokauppaa suunniteltaessa. Tutkimusongelmaan pyritään löytämään vastaus havainnointitutkimuksen avulla havainnoimalla viittä eri verkkokauppaa.
Lisäksi asiakasymmärrystä pyrittiin syventämään asiakasprofiloinnin avulla.
Object to this developing is to design a store front to Kirpputori Tarina Oy. Aim is to concept a store end using service design.
Theoretical framework contains design service and customer knowledge and what things make online store easy to use and online marketing.
Research problem is what is a good online store and what should take into consideration when planning an online sore. Answers are trying to find out by observing five different online stores.
Customer profiles is used to increase customer knowledge.