Päiväkirjaopinnäytetyö
Lund, Osku (2020)
Lund, Osku
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020121728953
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020121728953
Tiivistelmä
Tämän päiväkirjatyyppisen opinnäytetyön tavoitteena oli seurata henkilökohtaista kehittymistä verkonvalvojana. Työn tekijä työskentelee IT Operations Centerissä, joka valvoo yrityksen tarjoamia verkko- ja konesaliympäristöjä. Työ tehtiin reilu 400 hengen ICT-alan yrityksessä, joka on osa pohjoismaista telekommunikaatiokonsernia. Seurantaa tehtiin päivittäisillä raporteilla ja viikottaisilla viikkoanalyyseillä 1.6.2020–8.8.2020.
Päiväkirjaopinnäytetyössä seurataan verkonvalvojan työtehtäviä ja ongelmia, joita verkonvalvoja työssään päivittäin joutuu kohtaamaan ja ratkaisemaan. Työtehtävät olivat palvelinpainotteisia, sillä työntekijä työskentelee tiimissä, joka keskittyy palvelinasiakkaiden tiketteihin ja palvelupyyntöihin.
Päiväkirjaopinnäytetyössä havainnoidaan, kuinka verkonvalvoja kehittyi työssään ja kasvatti ammattitaitoaan.
The goal of this diary-based thesis was to follow personal growth as an ICT specialist. Writer of the thesis works in an IT Operations Center which monitors all the networks and data center environments the company provides to its customers.The thesis was made in an over 400 employee ICT service company that is part of a Nordic telecommunication concern. Work monitor-ing was done by daily raports and weekly analysis 1.6.2020–8.8.2020.
This diary-based thesis follows tasks and problems that an ICT specialist investigates and solves on daily basis. Problems that the ICT specialist solves are server oriented as the em-ployee is part of a team that works with and focuses on CDC customers.
This diary-based thesis observes how the ICT Specialist grew his professional skills and got better at his job.
Päiväkirjaopinnäytetyössä seurataan verkonvalvojan työtehtäviä ja ongelmia, joita verkonvalvoja työssään päivittäin joutuu kohtaamaan ja ratkaisemaan. Työtehtävät olivat palvelinpainotteisia, sillä työntekijä työskentelee tiimissä, joka keskittyy palvelinasiakkaiden tiketteihin ja palvelupyyntöihin.
Päiväkirjaopinnäytetyössä havainnoidaan, kuinka verkonvalvoja kehittyi työssään ja kasvatti ammattitaitoaan.
The goal of this diary-based thesis was to follow personal growth as an ICT specialist. Writer of the thesis works in an IT Operations Center which monitors all the networks and data center environments the company provides to its customers.The thesis was made in an over 400 employee ICT service company that is part of a Nordic telecommunication concern. Work monitor-ing was done by daily raports and weekly analysis 1.6.2020–8.8.2020.
This diary-based thesis follows tasks and problems that an ICT specialist investigates and solves on daily basis. Problems that the ICT specialist solves are server oriented as the em-ployee is part of a team that works with and focuses on CDC customers.
This diary-based thesis observes how the ICT Specialist grew his professional skills and got better at his job.