LMS365-perehdytysympäristön käyttöönotto
Simonen, Tuija (2020)
Simonen, Tuija
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020121729059
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020121729059
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli ottaa käyttöön LMS365-perehdytysympäristö Enfo Oyj:n Service Deskissä. Opinnäytetyössä siirrettiin olemassa olevaa Service Deskin työkaluista ja ohjelmista kertovaa materiaalia vanhasta perehdytysympäristöstä uuteen LMS365-ympäristöön. Samalla perehdytysmateriaalia päivitettiin ja materiaaliin lisättiin tietoa yrityksen uusista käyttöönotetuista järjestelmistä. Yrityksen vanha verkkoympäristö poistuu käytöstä, kun nykyaikaisempi ympäristö otetaan käyttöön.
Opinnäytetyössä keskityttiin siihen, että LMS365-perehdytysympäristöstä saadaan uudelle työntekijälle työtehtäviin tutustumista varten hyvä oppimisympäristö. LMS365-ympäristön suunnittelussa ja toteutuksessa otettiin huomioon ympäristön käytettävyys ja onnistuneen perehdytyksen lähtökohdat. Ympäristön toteutus vaati syventymistä LMS365-ympäristön mahdollisuuksiin ja toteutuksessa oli tarkoituksena huomioida uusi työntekijä mahdollisimman hyvin.
Opinnäytetyössä otettiin käyttöön LMS365-perehdytysympäristö, jota on tarkoitus jatkossa käyttää yrityksen uusien työntekijöiden opastuksen työvälineenä. Sekä uuden työntekijän, että perehdyttäjän on mahdollista käyttää ympäristöä perehdytysprosessin aikana. Opinnäytetyön tuotos tulee näin ollen yrityksessä käyttöön ja sitä on tarkoitus jatkokehittää opinnäytetyön jälkeen. The goal of this thesis was to introduce the LMS365 orientation environment for Enfo’s Service Desk. The existing materials on the programs and software of the Service Desk were transferred from the old orientation environment to the new LMS365 environment. At the same time, the orientation materials were updated and information about the company’s recently introduced systems were added to the material. The company’s old orientation environment will be decommissioned when the more modern environment is introduced.
First in the thesis, the focus was on making the LMS365 orientation environment a learning environment that supports a new employee’s familiarization with the work tasks. The usability of the environment and the basis of a successful orientation were considered while planning and implementing the LMS365 environment. Then the implementation of the environment required studying the possibilities of the LMS365 environment and finally the goal of the implementation was to take a new employee into account as well as possible.
As a result of this thesis, the LMS365 orientation environment was introduced. In the future, the environment will be used as a tool for guidance for the company’s new employees. It is possible for both a new employee and an instructor to use the environment during the orientation process. The output of the thesis will be used in the company and it is meant to be improved after the thesis has been completed.
Opinnäytetyössä keskityttiin siihen, että LMS365-perehdytysympäristöstä saadaan uudelle työntekijälle työtehtäviin tutustumista varten hyvä oppimisympäristö. LMS365-ympäristön suunnittelussa ja toteutuksessa otettiin huomioon ympäristön käytettävyys ja onnistuneen perehdytyksen lähtökohdat. Ympäristön toteutus vaati syventymistä LMS365-ympäristön mahdollisuuksiin ja toteutuksessa oli tarkoituksena huomioida uusi työntekijä mahdollisimman hyvin.
Opinnäytetyössä otettiin käyttöön LMS365-perehdytysympäristö, jota on tarkoitus jatkossa käyttää yrityksen uusien työntekijöiden opastuksen työvälineenä. Sekä uuden työntekijän, että perehdyttäjän on mahdollista käyttää ympäristöä perehdytysprosessin aikana. Opinnäytetyön tuotos tulee näin ollen yrityksessä käyttöön ja sitä on tarkoitus jatkokehittää opinnäytetyön jälkeen.
First in the thesis, the focus was on making the LMS365 orientation environment a learning environment that supports a new employee’s familiarization with the work tasks. The usability of the environment and the basis of a successful orientation were considered while planning and implementing the LMS365 environment. Then the implementation of the environment required studying the possibilities of the LMS365 environment and finally the goal of the implementation was to take a new employee into account as well as possible.
As a result of this thesis, the LMS365 orientation environment was introduced. In the future, the environment will be used as a tool for guidance for the company’s new employees. It is possible for both a new employee and an instructor to use the environment during the orientation process. The output of the thesis will be used in the company and it is meant to be improved after the thesis has been completed.