Sosiaalinen media yrityksen markkinointiviestinnässä, Case ICCO Mikkola
Knuutila, Mikko (2011)
Knuutila, Mikko
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on 
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011112916116
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011112916116
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena oli kauppakeskus ICCO:n markkinointiviestinnän kehittäminen sosiaalisen median palveluissa. Tavoitteena oli selvittää sosiaalisen median markkinointiratkaisut, jotka hyödyttävät ICCO:n toimintaa uudella toimintakentällä. 
	
Opinnäytetyön teoriaosassa perehdytään Internet-markkinoinnin kehitykseen sosiaalisen median näkökulmasta. Lisäksi esitellään ja arvioidaan markkinointikäyttöön soveltuvia palveluita kauppakeskukselle ja pohditaan niiden mahdollisia käyttötarkoituksia. Palveluiden käyttötarkoituksista annetaan myös osuvia esimerkkejä niin Suomesta kuin ulkomailta. Tulevaisuudessa sosiaalisesta mediasta tullee yhä kiinteämpi osa arkeamme ja myös sen vaikutuksia ja palveluita on pohdittu yrityksien näkökulmasta.
Työssä analysoitiin kauppakeskus ICCO:n tämän hetkiset markkinointiratkaisut ja sosiaalisen median palveluiden hyödyntämisen tueksi laadittiin ICCO:lle sosiaalisen median strategia ja toimenpidesuunnitelma. Strategian avulla ICCO pääsee täysipainoisesti aloittamaan sosiaalisen median markkinoinnin ja toimenpidesuunnitelma antaa konkreettisia ohjeita tämän hetkisten markkinointiratkaisujen tueksi.
Työn tuloksena voidaan pitää strategian luontia, joka mahdollistaa uuden markkinointitekniikan käyttöönoton ja sen laadukkaan hyödyntämisen. 
Opinnäytetyön teoriaosassa perehdytään Internet-markkinoinnin kehitykseen sosiaalisen median näkökulmasta. Lisäksi esitellään ja arvioidaan markkinointikäyttöön soveltuvia palveluita kauppakeskukselle ja pohditaan niiden mahdollisia käyttötarkoituksia. Palveluiden käyttötarkoituksista annetaan myös osuvia esimerkkejä niin Suomesta kuin ulkomailta. Tulevaisuudessa sosiaalisesta mediasta tullee yhä kiinteämpi osa arkeamme ja myös sen vaikutuksia ja palveluita on pohdittu yrityksien näkökulmasta.
Työssä analysoitiin kauppakeskus ICCO:n tämän hetkiset markkinointiratkaisut ja sosiaalisen median palveluiden hyödyntämisen tueksi laadittiin ICCO:lle sosiaalisen median strategia ja toimenpidesuunnitelma. Strategian avulla ICCO pääsee täysipainoisesti aloittamaan sosiaalisen median markkinoinnin ja toimenpidesuunnitelma antaa konkreettisia ohjeita tämän hetkisten markkinointiratkaisujen tueksi.
Työn tuloksena voidaan pitää strategian luontia, joka mahdollistaa uuden markkinointitekniikan käyttöönoton ja sen laadukkaan hyödyntämisen.
