• Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Digitaalista asiakkuusmarkkinointia : Case Kirjakaari

Hiltunen, Niko (2011)

 
Tweet Tiedostoon pääsyä rajoitettu
 
Tiedostoon pääsyä rajoitettu
Avaa tiedosto
Hiltunen_Niko_Digitaalista asiakkuusmarkkinointia_Case Kirjakaari.pdf (1.557Mt)
Lataukset: 


Hiltunen, Niko
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
http://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011120717575
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö toteutettiin Väli-Suomi Yhtiöt Oy:n toimeksiannosta. Yritys tunnetaan markkinoilla brändinimellä Kirjakaari. Yritys kustantaa sekä välittää monikielisiä liikelahjakirjoja suomalaisille, kansainvälistä kauppaa tekeville yrityksille. Tavoitteena on kartoittaa kuinka toimeksiantaja voi hyödyntää digitaalisia kanavia aiempaa tehokkaammin asiakassuhteiden rakentamisen ja asiakasarvon tuottamisen työkaluina. Työn tarkoituksena oli laatia Kirjakaarelle digitaalisen markkinoinnin kehittämisehdotukset, joiden avulla Kirjakaari saa lisää tehoa markkinointiinsa.

Opinnäytetyö koostuu kahdesta osiosta. Teoreettisessa viitekehyksessä tarkasteltiin asiakkuuslähtöistä yritysmarkkinointia ja digitaalista markkinointia b2b-markkinoilla. Työn empiirisessä osiossa tutkittiin Kirjakaaren digitaalisen markkinoinnin nykytilaa asiakaskyselyn ja asiantuntijahaastatteluiden avulla. Saatujen tulosten perusteella laadittu digitaalisen markkinoinnin nykytilan kuvaus toimi kehittämissuunnitelman pohjana.

Kirjakaaren asiakkaat arvostivat verkkosivuston laadukkuutta ja toimivuutta, odottivat löytävänsä verkkosivustolta hankintaprosessia tukevaa informaatiota sekä toivoivat verkkosivuston sisällön uusiutuvan säännöllisesti. Kirjakaarelta toivottiin myös entistä personoidumpaa markkinointiviestintää. Asiantuntijahaastatteluista saatu tieto tuki asiakaskyselystä saatuja tuloksia.

Digitaalisissa kanavissa yhteydenpito asiakkaisiin on aiempaa helpompaa. Säännöllisen yhteydenpidon ja asiakkuuslähtöisen markkinointiajattelun turvin Kirjakaari pystyy erottumaan edukseen tiukassa kilpailutilanteessa. Yrityksen sisäiset toimintamallit asettavat pohjan kaikille markkinointitoimenpiteille ja tämän vuoksi Kirjakaaressa on omaksuttava selkeät digitaalisen markkinoinnin käytänteet sekä jaettava vastuualueet. Johdon vastuulla on motivoida henkilöstöä muutoksen keskellä. Toimenpide-ehdotukset toimivat ohjeistuksena niin sisäisen kuin ulkoisenkin viestinnän kehittämiselle ja ovat tämän vuoksi käytännöllinen työkalu Kirjakaaren johdolle.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatTutkintonimikkeetAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus