Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Pythonin käyttö peliohjelmoinnissa

Ojala, Juha-Matti (2011)

 
Avaa tiedosto
Ojala_Juha-Matti.pdf (664.2Kt)
Lataukset: 


Ojala, Juha-Matti
Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulu
2011
Creative Commons License
Creative Commons Attribution 1.0 Suomi
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011120917810
Tiivistelmä
Työn tavoitteena oli tutkia, kuinka Python-ohjelmointikieltä käyttämällä voidaan kehittää OpenGL-piirtoa hyödyntävä tietokonepeli. Tarkoituksena ei ollut paneutua peliohjelmoinnin syvällisimpiin ongelmiin.

Sovelluskehitys toteutettiin Python-ohjelmointikielellä. Käytettyjä laajennuksia olivat pygame ja PyOpenGL. Työ rajattiin työkalujen esittelyyn ja lopputuotokseen. Työkalujen esittely rajattiin pythonin, pygamen ja PyOpenGL:n esittelyihin. Lopputuotoksen esittely jaettiin suunnittelu- ja toteutusvaiheisiin.

Tuloksena syntyi OpenGL-piirtoa käyttävän tietokonepelin prototyyppi. Johtopäätös oli, että Pythonin nopeus on riittävää peliohjelmointiin, mutta alemman tason ohjelmakoodia vaaditaan alustariippumattomuuden takaamiseksi.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste