Asiakasverkoston laajentaminen : Case: Tank Indoor Oy
Ojakoski, Katja (2011)
Ojakoski, Katja
Laurea-ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201201131319
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201201131319
Tiivistelmä
Toiminnallisen opinnäytetyöni tavoitteena oli tehdä yhteistyöprojektille suunnitelma, joka palvelee projektia ja sen etenemistä. Lähtökohtana oli, että suunnitelma tukee yhteistyöprojektin arvoja, visiota ja missiota, mikä auttaa yritystä pääsemään asetettuihin tavoitteisiin. Projektisuunnitelmaan olen tuonut myös omia ideoita ja näkökulmia, jotka nousivat esille työtä tehdessäni.
Projektisuunnitelma on tehty huonekalualalla toimivalle yritykselle Tank Indoor Oy:lle, joka tulee tulevan vuoden aikana avaamaan omat osastonsa Isku Kodin myymälöihin. Tank Indoorille suunnatussa projektisuunnitelmassa käsittelen projektin lähtökohdat, tavoitteet, nykytilan sekä suunnitelman projektin eri vaiheista. Projektin ensisijaisena tavoitteena on asiakasverkoston laajentaminen ja tunnettuuden kasvattaminen. Suunnitelmasta olen tehnyt mahdollisimman selkeän ja pyrkinyt löytämään toimintatavat, joiden avulla projekti saadaan sujuvasti etenemään.
Projektin tulokset eivät ole tällä hetkellä mitattavissa, sillä kaikkiin myymälöihin osastoja ei ole vielä rakennettu. Käyn työssäni kuitenkin läpi menetelmiä, joilla asetettuja tavoitteita voidaan tulevaisuudessa mitata ja arvioida niiden avulla tavoitteisiin pääsyä sekä yhteistyöprojektin onnistumista. Näitä menetelmiä pystytään käyttämään projektissa ensi kesänä. Johdon ja työntekijöiden arviointia ja onnistumista sen sijaan pystytään arvioimaan jo aikaisemmin, ja niitä kannattaakin alkaa hyödyntää projektin alkuvaiheessa, jotta projektin työilmapiiri ja henkilökunnan välinen yhteistyö saadaan toimimaan ja kaikki viihtymään.
Projektisuunnitelma on tehty huonekalualalla toimivalle yritykselle Tank Indoor Oy:lle, joka tulee tulevan vuoden aikana avaamaan omat osastonsa Isku Kodin myymälöihin. Tank Indoorille suunnatussa projektisuunnitelmassa käsittelen projektin lähtökohdat, tavoitteet, nykytilan sekä suunnitelman projektin eri vaiheista. Projektin ensisijaisena tavoitteena on asiakasverkoston laajentaminen ja tunnettuuden kasvattaminen. Suunnitelmasta olen tehnyt mahdollisimman selkeän ja pyrkinyt löytämään toimintatavat, joiden avulla projekti saadaan sujuvasti etenemään.
Projektin tulokset eivät ole tällä hetkellä mitattavissa, sillä kaikkiin myymälöihin osastoja ei ole vielä rakennettu. Käyn työssäni kuitenkin läpi menetelmiä, joilla asetettuja tavoitteita voidaan tulevaisuudessa mitata ja arvioida niiden avulla tavoitteisiin pääsyä sekä yhteistyöprojektin onnistumista. Näitä menetelmiä pystytään käyttämään projektissa ensi kesänä. Johdon ja työntekijöiden arviointia ja onnistumista sen sijaan pystytään arvioimaan jo aikaisemmin, ja niitä kannattaakin alkaa hyödyntää projektin alkuvaiheessa, jotta projektin työilmapiiri ja henkilökunnan välinen yhteistyö saadaan toimimaan ja kaikki viihtymään.