Näytä suppeat kuvailutiedot

Liittymämyynnin kasvattaminen Elisan myymälöissä

Airamo, Mikko (2009)

dc.contributor.authorAiramo, Mikko
dc.date.accessioned2009-07-13T07:52:50Z
dc.date.available2009-07-13T07:52:50Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.uriURN:NBN:fi:amk-200905142752
dc.identifier.urihttp://www.theseus.fi/handle/10024/3977
dc.description.abstractTyö käsittelee liittymämyynnin kasvattamista Elisan myymälöissä. Liittymämyyntiä pohditaan niin ostamisen kuin myymisenkin näkökulmasta. Ostamiseen vaikuttaa moni taustatekijä, joista osa on tiedostettuja ja osa tiedostamattomia ominaispiirteitä ihmisessä. Lähtökohtana on, että kuluttaja haluaa itse tehdä ostopäätöksensä ja ostaminen tapahtuu tunnepohjalta. Myyminen on prosessi, joka voidaan jakaa moneen osaan. Taitavan myyjän tarvitsee osata hyvin monta asiaa voidakseen tehdä työnsä hyvin. Markkinoita ja eri operaattoreita tutkitaan sekä yleisellä tasolla että Elisan näkökulmasta. Palveluiden laadussa ja hinnoissa on eroja, mutta loppujen lopuksi erot eivät ole kovin suuria. Kytkykauppa on tuonut omat erityispiirteensä liittymämyyntiin ja monipuolistanut lisäpalveluiden kysyntää. Kuluttajatutkimuksessa paneudutaan kaupan esteiden selvittämiseen liittymämyynnissä ja kartoitetaan ihmisten mielikuvia eri operaattoreista. Tutkimuksessa todetaan, että myös myymälätoiminnassa on kehittämisen varaa. Työn viimeisessä osassa käydään läpi parannusta vaativat asiat. Tärkeimpinä kehitysehdotuksina voidaan pitää palvelun tuomista osaksi tuotetta ja myynnin intressien määrittäminenfi
dc.description.abstractThis study is about increasing subscription selling in Elisa’s stores. Subscription selling will be examined from both the seller’s and buyer’s point of view. Many aspects in peoples’ backgrounds affect buying and people are only aware of some of them. The starting point is that a consumer wants to make the buying decision by him or herself and the decision is based on emotion. Selling is a process that can be divided into many parts. A skilled salesperson needs to know many things well to be able to succeed in their work. The market and the different operators will be examined from a general point of view and also from Elisa’s point of view. Quality and pricing in services offered contains differences, but after all, the differences are not very large. Sales bundling has brought special features to subscription selling and has increased the demand for different supplementary services. The block of sales will be examined in the form of a consumer investigation and their opinions about different operators are also examined in this thesis. There is potential for development in the store operations according to this research. The things that need to be improved are considered in the last part of the thesis. The most important suggestions to improve salesperson’s work are to bring service as a part of the product and to specify selling interests of the Elisa Shops.en
dc.language.isofin
dc.publisherLahden ammattikorkeakoulu
dc.rightsAll rights reserved
dc.titleLiittymämyynnin kasvattaminen Elisan myymälöissäfi
dc.type.ontasotfi=AMK-opinnäytetyö|sv=YH-examensarbete|en=Bachelor's thesis|
dc.identifier.dscollection10024/302
dc.organizationLahden ammattikorkeakoulu
dc.subject.ysamatkapuhelimet
dc.subject.ysamyynti
dc.subject.ysakytkykauppa
dc.subject.ysaoperaattorit
dc.subject.ysakuluttajatutkimus
dc.subject.ysaElisa
dc.contributor.organizationLahden ammattikorkeakoulu
dc.subject.keywordmatkapuhelinliittymät
dc.subject.keywordmyyntiprosessi
dc.subject.keywordkytkykauppa
dc.subject.specializationMarkkinointi
dc.subject.degreeprogramfi=Liiketalous, hallinto ja markkinointi|sv=Företagsekonomi, förvaltning och marknadsföring|en=Business Management, Administration and Marketing|
dc.subject.disciplineLiiketalouden koulutusohjelma


Tiedostot

Thumbnail

Viite kuuluu kokoelmiin:

Näytä suppeat kuvailutiedot