Uusimmat viitteet

  • Äänisuunnitteluprosessi mobiilipeleissä 

    Vakkeri, Marja (Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2018)
    Mobiililaitteiden nopeasti kehittyvä tekniikka on mahdollistanut mobiilipelien äänen ja musiikin kehittymisen. Mobiilipelien yksinkertainen pelimekaniikka tarjoaa pienille pe-liyrityksille hyvän mahdollisuuden päästä mukaan ...
  • Mobiililaitteiden etätukipalvelu 

    Salmela, Aleksi (Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2018)
    Opinnäytetyön idea kehittyi työnantajan edustajan ja kirjoittajan kokemuksista työstä IT-tukipalvelujen tuottamisessa. Mobiililaitteiden eli matkapuhelinten ja tablettien käyttö ku-luttajien tärkeimpänä tietoteknisenä ...
  • Sokeus ja videopelit 

    Lindén, Miika (Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2017)
    Tietokoneet ja mobiililaitteet kehittyvät kovaa vauhtia. Tämä kehitys näkyy myös videopeleissä, jotka myös kehittyvät tekniikan mukana. Suurin muutos viime vuosina on tapahtunut videopelien grafiikan kehittyessä, mutta ...
  • Käyttäjälähtöisen mobiilisovelluksen suunnittelu palvelumuotoilun keinoin Case: KeikkaGo 

    Puustinen, Rita; Nousiainen, Hanna (Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2018)
    Opinnäytetyön lähtökohtana oli hyödyntää palvelumuotoilua asiakaslähtöisen, elävän musiikin kuluttajille suunnatun mobiilisovelluksen jatkokehityssuunnitelmien laatimisessa. Tutkimuksen avulla selvitettiin kohderyhmän ...
  • Visuaalisten efektien käyttö 2D-pelikehityksessä 

    Riikkilä, Sampo (Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2018)
    Nykypäivänä pelinkehittäjät joutuvat kilpailemaan tuotteidensa näkyvyydestä lukuisten samoilla jakelukanavilla myytävien pelien kanssa ja massasta erottuminen voi olla hankalaa. Pelin näyttävä visuaalinen ilme on yksi ...
  • Videomainonnan kannattavuus digitaalisessa markkinoinnissa 

    Selkama, Sanni (Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2018)
    Toimeksiantajalla oli tarve tutkia videomainonnan mahdollisuuksia digitaalisessa markkinoinnissaan. Digitaalinen markkinointi oli keskitetty pääasiallisesti Facebookiin, mutta toimeksiantajalla oli kiinnostusta laajentaa ...
  • Angular-sovelluksen muuttaminen progressiiviseksi verkkosovellukseksi 

    Piirilä, Eelis (Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2018)
    Progressiiviset verkkosovellukset ovat viime vuosina nousseet vaihtoehdoksi perinteiselle mobiilisovelluskehitykselle. Tutkimuksen toimeksiantaja Growthsetters Oy kehittää Game of Skills -nimistä progressiivista verkkosovellusta ...
  • Automaattisten ylläpitotestien toteutus 

    Moilanen, Santeri; Salminen, Veetu (Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2018)
    Testaus on merkittävässä roolissa ohjelmistokehityksessä. Hyvin toteutettu testaus parantaa ohjelmiston laatua ja auttaa ohjelmistovirheiden havaitsemisessa. Testausta voidaan tehdä eri ohjelmistokehityksen vaiheissa. Se ...
  • Tyyliopaslähtöiseen käyttöliittymäkehitykseen soveltuvien tyylioppaan generointityökalujen kartoittaminen 

    Ström, Johanna (Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2018)
    Verkkosivustolle voidaan luoda tyyliopas, jonka tarkoituksena on dokumentoida sivustolla käytetyt tyylit ja toiminnallisuudet. Tyyliopaslähtöisessä käyttöliittymäkehityksessä tämä tyyliopas toimii käyttöliittymän suunnittelun ...
  • Kirjoneulesuunnitteluohjelman käyttöliittymän käyttäjälähtöinen suunnittelu 

    Hemminki, Teemu (Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2018)
    Tutkimuksessa tehtiin käyttäjätutkimusta ja kehitettiin käyttöliittymää kirjoneulesuunnitteluohjelmaan. Tutkimuksella tuotettiin tietoa ohjelman käyttäjäkunnasta, tarpeellisista toiminnallisuuksista ja käytettävyys ...
  • Laskutusprosessin tehostaminen järjestelmäintegraation avulla 

    Lakanen, Mika (Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2018)
    Tehokas laskutusprosessi on yritykselle kriittinen ja sen merkitys kasvaa edelleen laskumäärien kasvaessa. Tutkimuksen toimeksiantaja on oululainen IT-palveluyritys ja tavoitteena oli kehittää sovellus, joka integroi kaksi ...
  • Suomenkielinen ohjeistus Blender 3D - grafiikkaohjelmaan 

    Hukio, Satu (Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2018)
    Jyväskylän ammattikorkeakoulun tietojenkäsittelyn tutkinto-ohjelma sisältää opastuksen Blender 3D-grafiikkaohjelman käyttöön. Koska kyseessä ei kuitenkaan ole luoviin oppiaineisiin syvällisesti panostava oppilaitos, on ...
  • Ajanvarausjärjestelmän käyttöliittymän optimointi 

    Valve, Eetu (Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2018)
    Opinnäytetyön tavoitteena oli toteuttaa Web-pohjainen ajanvarausjärjestelmä hierojille, jonka käytettävyys ja toiminnallisuudet pystyisivät haastamaan kilpailevien tuotteiden ominaisuudet ja käyttömukavuuden. Tutkimus ...
  • Pikselitaide ja hahmoanimaatio Photoshopissa 

    Liukkonen, Timo (Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2017)
    Tutkimuksessa oli tarkoitus perehtyä pikselitaiteeseen, hahmoanimaatioon sekä niiden luomiseen Photoshopissa. Photoshop valittiin tutkimukseen, koska se kuuluu graafisen alan yleisimpiin sovelluksiin ja on monikäyttöinen ...
  • SPA-sovelluksen hakukoneoptimointi : ReactJS-pohjaisen sovelluksen indeksoituminen 

    Sauranen, Henna (Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2017)
    Hakukoneet on alun perin rakennettu ymmärtämään vain perinteisiä palvelinrenderoituja sivuja. SPA-sovellukset ovat keränneet suosiotaan perinteisten verkkosivujen rinnalla nopean käytettävyytensä ja kevyen rakenteensa ...

Näytä lisää