Haku
Viitteet 1-10 / 47
Marknadsföring av B2B företag på sociala medier
(2021)
B2B (business to business) företagens marknadsföring är till stor del elektronisk och många företag finns på sociala medier. B2B företag säljer till andra företag som ofta har professionella köpare vars uppgift är att ...
Covid-19 pandemins inverkan på logistiken inom bageribranschen i Finland
(2021)
Året 2020 har varit mycket onormalt och har orsakat svårigheter för livsmedelsindustrin och bageribranschen i Finland p.g.a. Covid-19 pandemin. Syftet med detta arbete är att utreda vilka åtgärder Covid-19 pandemin har ...
Hur marknadsför sig små skönhetssalonger på sociala kanaler? : En kvalitativ studie bland små skönhetsföretag i Dickursby.
(2021)
Hur marknadsför sig små skönhetssalonger på sociala kanaler? En kvalitativ studie bland små skönhetsföretag i Dickursby. Syftet med detta arbete var att ta reda på hur små skönhetsföretag i Dickursby-området marknadsför ...
Perehdytyskansio EMA Finland Oy:lle
(2021)
Käsillä oleva opinnäytetyö on tehty tilaustyönä suomalaiselle ensihoitoa tuottavalle yritykselle EMA Finland Oy:lle. Yritys toimii tämän työn kohderyhmänä ja opinnäytetyön tarkoitus on tehdä yritykselle uusi perehdytyskansio. ...
Vilken bolagsform är lönsammast för mellanstor stallverksamhet i Finland?
(2020)
Detta examensarbete är en studie på vilken bolagsform som är lönsammast för att driva mellanstor stallverksamhet i Finland. I detta examensarbete syftar mellanstor stallverksamhet till 10-20 boxplatser på en gård. ...
ABC-analys för Celsa-Steelservice Oy : En manual
(2021)
Detta arbete har utförts på beställning av Celsa Steelservice Oy. Företaget har haft svårigheter med sin kostnadskalkylering, därav har syftet varit att uppdatera kalkylerna samt att dokumentera kalkylernas och affärssystemets ...
Marknadsföringen av ett varumärke inom den finska mode industrin, fallstudie Makia
(2021)
Modeindustrin är väldigt intressant i sig, och är konstant med om förändringar både i form av trender men också i form av diskussion kring hållbarhet och ansvar. Makia är ett framgångsrikt företag inom branschen, och valdes ...
Creating documentation for sub-assemblies facilitating the outsourcing of Finndent production
(2021)
This thesis is a practical report on making documentation for sub-assembly production for the FD-8000 dental unit. For the company to outsource its production successfully, they need thorough documentation in form of working ...
Företagens influencermarknadsföring på sociala medier – En fallstudie av relevanta kriterier för val av rätt influencer.
(2020)
Tyngdpunkten i detta arbete är att förstå hur influencermarknadsföring fungerar. Varför det är så populärt i dagens läge, och hur företagen väljer en viss influencer. Influencer-marknadsföring är en marknadsföringsform som ...
Engagemangsgrad som mätinstrument : En studie om Engagement Rate på Instagram
(2020)
Idag har sociala medier och särskilt Instagram en viktig roll inom marknadsföring. Genom att vår värld har blivit digitaliserad, har också företag börjat utnyttja sig av sociala medier och influencers. Influencers delas ...