Haku
Viitteet 1-10 / 96
Influerare i dålig publicitet : Fallstudie av Conor McGregor
(2019)
Syftet med arbetet är att undersöka hur en person som representerar varumärken (det vill säga en influerare eller ambassadör) och hamnar i dålig publicitet eller skandal kan påver-ka själva varumärket som hen samarbetar ...
Hur tydlig är R/H Studios och Samujis skapande av ett hållbart varumärke - En jämförande studie
(2020)
I följande arbete har en undersökning kring hållbarhet i den finska modeindustrin utförts. Syftet med arbetet är att få svar på om, och i så fall hur, de finska modeföretagen R/H Studio och Samuji har hållbarhet som en del ...
Marknadsföring av B2B företag på sociala medier
(2021)
B2B (business to business) företagens marknadsföring är till stor del elektronisk och många företag finns på sociala medier. B2B företag säljer till andra företag som ofta har professionella köpare vars uppgift är att ...
Hur marknadsför sig små skönhetssalonger på sociala kanaler? : En kvalitativ studie bland små skönhetsföretag i Dickursby.
(2021)
Hur marknadsför sig små skönhetssalonger på sociala kanaler? En kvalitativ studie bland små skönhetsföretag i Dickursby. Syftet med detta arbete var att ta reda på hur små skönhetsföretag i Dickursby-området marknadsför ...
Chattservicens effekt i webbshop försäljningen för Halti Oy
(2020)
Det är allt mer vanligt att människor handlar via nätet, även sina kläder. För att få besökare intresserad av sin webbplats bör man satsa på företagets image och bland annat på marknadsföring. De marknadsföringsåtgärder ...
Hur covid-19 har påverkat fyra finska företag
(2021)
Covid-19 har varit en utmaning för så gott som alla företag i världen. I detta arbete kommer jag att undersöka hur fyra finska företag har hanterat denna pandemi och de problem som har framkommit. Undersökningen görs som ...
Användning av sociala medier som marknadskanal : Case HIFK Fotboll
(2020)
Fotboll är den största sportgrenen i världen. I Finland har dock fotbollsföreningar fått anstränga sig hårt för att upprätthålla verksamheten. Under 2000-talet har det inte varit ovanligt att fotbollsföreningar gått i ...
Konsumentens erfarenheter av riktad annonsering i Finland
(2020)
Syftet med arbetet var en kartläggning av konsumenters erfarenheter och känslor gällande riktad annonsering på nätet i Finland. Riktad annonsering sker då programmatiska processer riktar annonser till lämpliga mottagare ...
Att skapa ett starkt personligt varumärke i sociala medier
(2020)
Ett starkt personligt varumärke har blivit en viktig konkurrensfördel under de senaste åren speciellt om man jobbar som influerare i sociala medier. Syftet med detta examensarbete är att undersöka hur ett starkt personligt ...
Marknadsföringen av ett varumärke inom den finska mode industrin, fallstudie Makia
(2021)
Modeindustrin är väldigt intressant i sig, och är konstant med om förändringar både i form av trender men också i form av diskussion kring hållbarhet och ansvar. Makia är ett framgångsrikt företag inom branschen, och valdes ...