Haku
Viitteet 1-10 / 125
Skapande av ett starkt personligt varumärke i konstvärlden : Fallstudie EGS
(2019)
Konst, i dess alla former, har alltid stämplats av att det finns många som gör det, men få som blir kända för det. I dagens läge är det lättare än någonsin förr att via sociala me-dier få fram sin konst till en stor publik, ...
Kundnöjdhetsundersökning för Rinta-Joupin Autoliike Oy Espoo
(2019)
I examensarbetet görs en kundnöjdhetsundersökning för Rinta-Joupin Autoliike Oy. Det har inte tidigare gjorts kundnöjdhetsundersökningar i Esbo-enheten och det har skett stora förändringar i bilaffären under det senaste ...
Företagens influencermarknadsföring på sociala medier – En fallstudie av relevanta kriterier för val av rätt influencer.
(2020)
Tyngdpunkten i detta arbete är att förstå hur influencermarknadsföring fungerar. Varför det är så populärt i dagens läge, och hur företagen väljer en viss influencer. Influencer-marknadsföring är en marknadsföringsform som ...
Influencermarknadsföring på Instagram: En undersökning om vad för reklambilder inom klädbranschen på Instagram som väcker intresse hos Generation Y
(2020)
Detta examensarbete undersöker hurudana klädesreklamer på Instagram som väcker mest intresse hos unga kvinnor som är födda mellan år 1980-2000. I arbetet studeras även vad för faktorer som kan påverka att en reklambild ...
Klimatförändringens påverkan på turismens vintersäsong i södra Finland: En undersökning om destinationsverksamhet
(2021)
Turisternas jakt efter snö under vintersäsongen drar dem ofta till norra Finland, eftersom snötäckets varaktighet är oregelbunden i södra Finland som i detta arbete är avgränsat till Söder om Tammerfors. Syftet med det här ...
Grön marknadsföring inom modebranschen: En studie om trovärdig grön marknadsföring och hur det påverkar konsumentbeteende.
(2020)
Konsumtion av mode har övergått allt mer till snabbmode. Man köper ofta, mycket och helst till ett billigt pris. Detta har sedan resulterat till en ökad förståelse om hållbarhet och miljö. Den gröna trenden växte fram i ...
Processen bakom ett influencer-samarbete
(2020)
Denna studien behandlar frågor kring processen för ett influencer-samarbete. I dagens läge är sociala medier en tydlig del av vårt vardagliga liv och många influencers kan till och med leva på det. Företag har börjat arbeta ...
myARC – identitet med hjälp av varumärke : Varumärkesutveckling av stödfunktioner för studerande på Yrkeshögskolan Arcada
(2020)
Som uppdragsgivare för detta examensarbete fungerade Yrkeshögskolan Arcada. Syftet med arbetet var att utveckla ett varumärkeskoncept för Arcadas stödfunktioner till studerande, där det skapas en enhetlig identitet för ...
En inblick i motivationer att välja nätverksmarknadsföring över traditionellt företagande
(2020)
Nätverksmarknadsföring har varit relevant sedan 1900-talet. Industrin har vuxit och förändrats under åren, men vad är det egentligen som lockar människor till att driva nätverksmarknadsörings verksamhet? Detta är vad temat ...
Engagemangsgrad som mätinstrument : En studie om Engagement Rate på Instagram
(2020)
Idag har sociala medier och särskilt Instagram en viktig roll inom marknadsföring. Genom att vår värld har blivit digitaliserad, har också företag börjat utnyttja sig av sociala medier och influencers. Influencers delas ...