Haku
Viitteet 1-10 / 63
Marknadsföring av B2B företag på sociala medier
(2021)
B2B (business to business) företagens marknadsföring är till stor del elektronisk och många företag finns på sociala medier. B2B företag säljer till andra företag som ofta har professionella köpare vars uppgift är att ...
Influencing millennials: Key components for an effective influencer marketing campaign
(2019)
In the past few years the employment of social media influencers has become an increasingly popular advertising strategy for brands looking for product promotion, especially when targeting younger demographics. Previous ...
Influerare på sociala medier : Vilket innehåll är populärast på svenska influerares Youtubekanaler?
(2019)
Syftet med detta examensarbete är att få en förståelse för vad yrket influerare innebär
samt ta reda på vilket typ av innehåll influerare publicerar på sociala medier. En influerare är en person som aktivt försöker påverka ...
Hur marknadsför sig små skönhetssalonger på sociala kanaler? : En kvalitativ studie bland små skönhetsföretag i Dickursby.
(2021)
Hur marknadsför sig små skönhetssalonger på sociala kanaler? En kvalitativ studie bland små skönhetsföretag i Dickursby. Syftet med detta arbete var att ta reda på hur små skönhetsföretag i Dickursby-området marknadsför ...
Varför transporterar inte förstavårdarna mig till sjukhuset : -En netnografisk studie om vad som skrivs om förstavården på Suomi24
(2019)
Nästan alla människor har idag tillgång till internet och det skrivs dagligen mycket negativa och positiva saker på olika sociala forum. Med ett gott bemötande förbättras patientens upplevelse av vården. Därför är bemötandet ...
Chattservicens effekt i webbshop försäljningen för Halti Oy
(2020)
Det är allt mer vanligt att människor handlar via nätet, även sina kläder. För att få besökare intresserad av sin webbplats bör man satsa på företagets image och bland annat på marknadsföring. De marknadsföringsåtgärder ...
Typen av inlägg och dess indikator för mängden uppmärksamhet på Facebook
(2019)
Facebook som är den största plattformen för sociala medier används inte bara i privatbruk men också av företag. Företag publicerar inlägg där de kan marknadsföra exempelvis sina produkter eller tjänster. Syftet med detta ...
Sociala medier som verktyg i fysioterapeutens hälsofrämjande arbete: - I syfte att främja hälsan och öka den fysiska aktiviteten
(2020)
Den positiva utvecklingen av folkhälsan som länge pågått i Finland håller nu på att avta och ett sätt att stävja denna trend kan vara att höja synligheten på sociala medier. Dagens sociala medier har öppnat upp nya möjligheter ...
#instajournalism : The Boundaries of Journalism in the Age of Social Media Influencing
(2019)
This thesis explores the professional boundaries between journalism and social media influencing. Since the arrival of social media, influencers have emerged in the journalistic sphere of producing and disseminating ...
Gemenskapsledning : Värdet av en gemenskapsledare på Instagram
(2021)
Sociala medier håller idag i sig de viktigaste kanalerna för både privatpersoner och företag att uttrycka sig och kommunicera sinsemellan på ett helt nytt sätt. Genom att underhålla en profil för ett varumärke på sociala ...