Haku
Viitteet 1-6 / 6
Hur radiokanaler kan identifiera potentiella hitlåtar via Tik Tok
(2020)
Tik Tok är en applikation som erbjuder innehåll i form av videon kombinerade med ljudklipp eller musik. Applikationen har faciliterat olika artisters internationella genombrott. Detta arbete undersöker den befintliga ...
Vad är en artistmanagers roll i musikbranschens ekosystem: en studie av svenska och finländska managers syn på sitt eget yrke
(2020)
Jag har genom denna kvalitativa studie tagit reda på hur managers i Sverige och i Finland ser på sitt eget yrke, om det finns skillnader i managementskapet mellan länderna samt vad dessa möjliga skillnader är. Syftet med ...
Engagerande ledarskap inom musikbranschen : Människan i fokus som verktyg för att öka de anställdas välmående och effektivitet på arbetsplatsen
(2021)
Engagerande ledarskap handlar om att skapa den miljö och de förutsättningar som behövs för att våra medarbetare ska kunna utvecklas och bli självförverkligade i sin professionella roll. Med hjälp av olika verktyg kan man ...
Hur behandlas frågan om att köpa streamingar inom musikbranschen i Finland?
(2020)
I det här arbetet undersöks frågan om hur köpta streamingar behandlas inom den finländska musikbranschen. Som bakgrund för arbetet refererar jag till statistik om streamingens popularitet globalt, debatten kring att köpa ...
Maximizing outcome on Spotify as an independent artist - Case study: DIRT
(2020)
The music industry is very different today compared to what it was twenty years ago. The digitalization of the industry has provided various opportunities for independent artists to build their careers independently. New ...
Queerbaiting i musikindustrin : Case t.A.T.u.
(2023)
Detta lärdomsprov undersöker fenomenet queerbaiting inom musikindustrin med fokus på den ryska popgruppen t.A.T.u som var aktiv under 2000-talet. Syftet är att undersöka förekomsten av queerbaiting i musikindustrin och ...