Haku
Viitteet 1-5 / 5
Betaltjänstdirektivets inverkan på den finansiella marknaden
(2019)
Sammandrag:
Syftet för denna forskning är att skapa en klarare helhetsbild av hur det andra betal-tjänstdirektivet (Payment Services Directive 2, eller PSD2) kommer att påverka den fi-nansiella marknaden. Det sker genom ...
En inblick i motivationer att välja nätverksmarknadsföring över traditionellt företagande
(2020)
Nätverksmarknadsföring har varit relevant sedan 1900-talet. Industrin har vuxit och förändrats under åren, men vad är det egentligen som lockar människor till att driva nätverksmarknadsörings verksamhet? Detta är vad temat ...
Factors influencing online consumer behaviour. A case study of clothing company Barfal.
(2022)
The present case study explores the different factors that may influence online consumer behaviour. The company the research is conducted for, Barfal, is an apparel webstore from Helsinki, Finland. The aim of the research ...
Hållbara fonder. Rapportering och utveckling i samband med SFDR förordningen.
(2023)
Ökad medvetenheten om klimatförändringen har lett till en ökad efterfrågan på hållbara investeringar, som fonder. Detta har lett till att utbudet av fonder med ESG-värden har ökat. Det är svår att jämföra hållbara fonder ...
Artists and NFTs: literacy, perception, and future: a qualitative study on the literacy and exposure of artists to NFTs, perceived positives and negatives of NFTs, and their perceived future.
(2023)
This thesis studies artists' literacy and exposure to NFTs, the perceived positives and negatives of NFTs, and the NFTs’ perceived future. This study utilizes qualitative inductive research methods powered by the Gioia ...