Haku
Viitteet 1-10 / 19
Influencermarknadsföring på Instagram: En undersökning om vad för reklambilder inom klädbranschen på Instagram som väcker intresse hos Generation Y
(2020)
Detta examensarbete undersöker hurudana klädesreklamer på Instagram som väcker mest intresse hos unga kvinnor som är födda mellan år 1980-2000. I arbetet studeras även vad för faktorer som kan påverka att en reklambild ...
Processen bakom ett influencer-samarbete
(2020)
Denna studien behandlar frågor kring processen för ett influencer-samarbete. I dagens läge är sociala medier en tydlig del av vårt vardagliga liv och många influencers kan till och med leva på det. Företag har börjat arbeta ...
Engagemangsgrad som mätinstrument : En studie om Engagement Rate på Instagram
(2020)
Idag har sociala medier och särskilt Instagram en viktig roll inom marknadsföring. Genom att vår värld har blivit digitaliserad, har också företag börjat utnyttja sig av sociala medier och influencers. Influencers delas ...
Hur marknadsför sig små skönhetssalonger på sociala kanaler? : En kvalitativ studie bland små skönhetsföretag i Dickursby.
(2021)
Hur marknadsför sig små skönhetssalonger på sociala kanaler? En kvalitativ studie bland små skönhetsföretag i Dickursby. Syftet med detta arbete var att ta reda på hur små skönhetsföretag i Dickursby-området marknadsför ...
Influencers på Instagram och deras påverkan på konsumenten
(2019)
Detta arbete är en kvantitativ undersökning om hur stor påverkan influencers och varumärkesambassadörer på Instagram har på konsumenterna gällande deras intresse och köpbeslut av varumärken inom träning och fitness. ...
Influencer Marketing on Instagram – The perspective of young consumers towards beauty industry using influencers as a marketing strategy
(2019)
In recent years, technology has developed rapidly, and digitalization has changed the marketing world. Social media has become the new leading marketing tool and companies use it through influencers to market their brand ...
Influensers bidragande till överkonsumtion: En studie av köpbeteendet hos 18 åriga flickor
(2021)
Influensermarknadsföring på Instagram har blivit allt vanligare för “fast fashion”-företag att använda sig av eftersom det gör företaget mer trovärdigt när en influenser marknadsför dess produkter. Trots de bevisade negativa ...
Lockar influerarmarknadsföring på Instagram till köp? En kvantitativ studie bland unga vuxna finlandssvenskar.
(2020)
Lockar influerarmarknadsföring på Instagram till köp? En kvantitativ studie bland unga vuxna finlandssvenskar.
Syftet med examensarbetet var att ta reda på ifall influerarmarknadsföring på Instagram lockar unga vuxna ...
Social media marketing through influencers with a particular focus on Instagram and Honeycomb model
(2020)
This thesis is a desktop study to investigate Influencer marketing on Instagram. It opens up about influencer marketing as a popular and ever-increasing marketing tool. Interest in the field of marketing arose during my ...
Analysing Instagram Posts and Consumer Engagement
(2019)
Social media platforms offer companies a good way to be connected to consumers and potential customers. Because social media is such a big part of the daily life of people, it is an effective way for brands to reach people, ...