Haku
Viitteet 1-10 / 15
Influencing millennials: Key components for an effective influencer marketing campaign
(2019)
In the past few years the employment of social media influencers has become an increasingly popular advertising strategy for brands looking for product promotion, especially when targeting younger demographics. Previous ...
#instajournalism : The Boundaries of Journalism in the Age of Social Media Influencing
(2019)
This thesis explores the professional boundaries between journalism and social media influencing. Since the arrival of social media, influencers have emerged in the journalistic sphere of producing and disseminating ...
Gemenskapsledning : Värdet av en gemenskapsledare på Instagram
(2021)
Sociala medier håller idag i sig de viktigaste kanalerna för både privatpersoner och företag att uttrycka sig och kommunicera sinsemellan på ett helt nytt sätt. Genom att underhålla en profil för ett varumärke på sociala ...
Development of a social media marketing plan : Case study Superson Oy
(2020)
Kyseinen opinnäytetyö on kirjoitettu toimeksiantona Superson Oy:lle, joka on keskisuuri markkinointiviestintätoimisto. Supersonin kaksi toimistoa sijaitsevat Helsingissä ja Singaporessa. Tutkimuksen tavoite oli kehittää ...
En guide till skapandet av en social media-plan för ett varumärke
(2019)
Marknadsföring av varumärken på sociala medier är allt mer vanligt, om inte en nödvändighet i dagens cyber-samhälle. Att synas på sociala medier som varumärke, fungerar som en försäkring att hållas aktuell och ger varumärken ...
Vad anses socialt med sociala medier bland unga vuxna år 2021? : En enkätundersökning
(2021)
Sociala medier har blivit en allt större del i vår vardag och i en snabbt utvecklande värld är det även nödvändigt också för företag att använda sig av social media. I Finland är man allt mer aktiv på sociala nätverkstjänster ...
Värdet av influensermarknadsföring
(2019)
På grund av det konstanta informationsöverflödet väljer allt fler när och var man exponerar sig för media. Detta är något som man inom influensermarknadsföring använder till sin fördel. Genom att använda sig av influerare ...
"Jag är inte Coca-Cola, jag är politiker" : En kvalitativ undersökning om politiska varumärken och relationer på sociala medier
(2021)
Användningen av sociala medier har ökat markant det senaste årtiondet och har således ändrat sättet vi kommunicerar med varandra och med företag. Även den politiska kommunikationen har utvecklats och aktivitet och närvaro ...
Instagram-plan för transmediala dramaserier : Sex steg till en lyckad transmedial dramaserie
(2020)
Transmedialt berättande har varit en del av medieproduktioner i flera år innan sociala medier fanns. Sociala medier är en stor del av ungdomars vardag i dag och därför är det ett bra val att använda sociala medier som en ...
Genom sociala medier har den politiska annonseringen fått en ny dimension
(2021)
Syftet med detta arbete är att undersöka hur samtliga registrerade politiska partier i Finland använder sig av Facebook- och Instagram-annonsering under sin kommunalvalskampanj samt om deras annonsering förändras på något ...