Haku
Viitteet 1-7 / 7
Förskolebarns reflektioner kring coronapandemin 2020-2021 : En kvalitativ studie ut barnets perspektiv
(2021)
Detta lärdomsprov är ett beställningsarbete från Esbo stad och är en del av projektet ”Nordiskt perspektiv”. Syftet med studien är att belysa barns känslor och upplevelser om pandemin och åtgärder samt lyfta en röst i ...
Skolkuratorn i förskolan - en framtidsvision
(2019)
Utgångspunkten i arbetet ligger i ett personligt intresse, i socionomens behörighet som skolkurator samt i skolkuratorns breda arbetsfält med barn och unga i alla åldrar. Med av-stamp i lagen om elev - och studerandevård ...
En enhetlig lärostig genom stadierna: samarbetet mellan pedagoger
(2021)
Detta lärdomsprov är ett beställningsarbete av Helsingfors stad som behandlar samarbetet mellan pedagogerna mot en enhetlig lärostig för barnet genom stadierna, det vill säga småbarnspedagogiken, förskolan och skolan. ...
Arbete i förskola under Covid-19 pandemins undantagsförhållanden
(2021)
Denna studie har genomförts för att samla kunskap om hur arbetet i förskolorna påverkades av Covid-19 pandemins undantagsförhållanden, hur lärarna i förskolorna upplevde att det påverkade deras arbetssätt samt hurdant stöd ...
Samarbete mellan personal och vårdnadshavare vid övergången från förskola till skola för barn med behov av särskilt stöd
(2021)
Vi har fokuserat oss inom området småbarnspedagogik och syftet med vår litteraturstudie var att undersöka hur de professionella och vårdnadshavarna ska samarbeta vid övergången från förskola till skola med barn som är i ...
Alternativ och kompletterande kommunikation (AKK) inom småbarnspedagogiken
(2022)
Detta examensarbete är en kvalitativ intervjustudie med syftet att ta reda på hur förskollärare i Sverige använder sig av alternativ och kompletterande kommunikation (AKK), för att kommunicera med barn i förskolan. Intresset ...
Personalens åsikter kring försöket med den tvååriga förskolan
(2022)
Lärdomsprovet är ett beställningsarbete från Grankulla stad, och ingår i projektet Nordiskt perspektiv. För att arbetet ska bli socialpedagogiskt fokuserar arbetet på sociala färdigheter och delaktighet. Syftet med arbetet ...