Haku
Viitteet 1-4 / 4
Hur radiokanaler kan identifiera potentiella hitlåtar via Tik Tok
(2020)
Tik Tok är en applikation som erbjuder innehåll i form av videon kombinerade med ljudklipp eller musik. Applikationen har faciliterat olika artisters internationella genombrott. Detta arbete undersöker den befintliga ...
Hur behandlas frågan om att köpa streamingar inom musikbranschen i Finland?
(2020)
I det här arbetet undersöks frågan om hur köpta streamingar behandlas inom den finländska musikbranschen. Som bakgrund för arbetet refererar jag till statistik om streamingens popularitet globalt, debatten kring att köpa ...
Huvudkursen - En marknadsundersökning för Martin Wegelius-institutet
(2020)
Detta arbete är ett beställningsarbete av Martin Wegelius-institutet och är en marknadsundersökning för huvudkursen i musik organiserad i samarbete mellan Martin Wegelius-institutet och Västra Nylands Folkhögskola. Målet ...
Hur kan Crimson Peak, ett finländskt band, lyckas nå framgång inom musikbranschen i Finland?
(2020)
I detta arbete skriver jag om hur finländska independent artister inom genren poprock kan nå framgång inom musikbranschen i Finland och internationellt. Det finns en stor konkurrens inom musikbranschen, flera aspirerande ...