Haku
Viitteet 1-8 / 8
Hur radiokanaler kan identifiera potentiella hitlåtar via Tik Tok
(2020)
Tik Tok är en applikation som erbjuder innehåll i form av videon kombinerade med ljudklipp eller musik. Applikationen har faciliterat olika artisters internationella genombrott. Detta arbete undersöker den befintliga ...
Effekterna av alternativa medier: Hur alternativa medier påverkar de ungas världsbild
(2021)
Sociala medier såsom Youtube, Facebook, and Twitter, har gjort det lätt för många människor att skapa karriärer på dessa plattformar. Detta har lett till att information lättare kan spridas från person till person, vilket ...
Evenemangsproduktion med hjälp av spårningsteknik och digitalisering : Fallstudie Adviral AB
(2019)
Syftet med detta examensarbete är att 1. Skapa större förståelse för digitaliseringens effekter på evenemang 2. Beskriva hur du kan tillämpa Advirals egenutvecklade teknik på dagens evenemang 3. Beskriva hur du kan använda ...
Influerare på sociala medier : Vilket innehåll är populärast på svenska influerares Youtubekanaler?
(2019)
Syftet med detta examensarbete är att få en förståelse för vad yrket influerare innebär
samt ta reda på vilket typ av innehåll influerare publicerar på sociala medier. En influerare är en person som aktivt försöker påverka ...
Traditionell PR i en digital framtid: En fallstudie av PerPR Helsinkis pressmeddelanden
(2020)
Detta examensarbete är ett beställningsarbete av den Nordiska PR-byrån PerPR som en fallstudie, med avgränsning på den finska verksamheten PerPR Helsinki. Arbetet behandlar byråns verksamhet kring pressmeddelanden i Finland ...
Maximizing outcome on Spotify as an independent artist - Case study: DIRT
(2020)
The music industry is very different today compared to what it was twenty years ago. The digitalization of the industry has provided various opportunities for independent artists to build their careers independently. New ...
Födelsedagskaffe för BTS
(2022)
I detta arbete undersöker jag hur fans och deras intresse möjliggör evenemangsproduktion. Jag har valt att undersöka fenomenet som kallas födelsedagscafé (direkt översatt från koreanska) för K-popidoler, som fick sin början ...
Hur använder bildkonstnärer i Finland sig av personligt varumärkesbyggande i dagens digitala värld?
(2023)
I dagens digitala samhälle kan sociala medier och andra onlineplattformar upplevas som nödvändiga för bildkonstnärer när det gäller att främja sitt konstnärsvarumärke och nå en bredare publik. Denna kvalitativa studie ...