Haku
Viitteet 1-10 / 10
Ekonomisk administration av bandverksamhet : Möjligheter för små band till ekonomihantering
(Arcada - Nylands svenska yrkeshögskola, 2015)
Detta examensarbete undersöker hur band på hobbynivå som inte har skivkontrakt kan administrera sin ekonomi. Som fallstudie fungerar mitt eget band Hermanni Turkki, vars ekonomiska administration jag kartlägger, beskriver ...
Evenemang med Ung Kultur : En plan för en evenemangsproduktionsguide
(Arcada - Nylands svenska yrkeshögskola, 2015)
Ung Kultur är en form av kulturellt ungdomsarbete där man strävar till att erbjuda mångsidiga möjligheter för barn och ungdomar att genom landsomfattande evenemangshelheter utöva olika konstformer. Tanken är att ge ungdomar ...
Kielletty mainos : Katujuliste
(Yrkeshögskolan Arcada, 2015)
Opinnäytetyöni kertoo katujulistemainonnasta ja sen nykytilasta, pääosin Helsingin alueella. Katujulisteet ovat, yleensä niille kielletyille katupinnoille kiinnitettyjä, tapahtuma tai kampanja mainoksia. Tahdon työlläni ...
Crowdfunding as a financing strategy and a marketing campaign
(Arcada - Nylands svenska yrkeshögskola, 2015)
Crowdfunding is probably the fastest growing new way to raise funds, and it’s popularity among creative projects is no surprise. Since funding independent art productions has always been hard, a new financing strategy was ...
Kansainvälinen artistilanseeraus Suomessa : Kuinka Universal Music Finland lanseeraa kansainvälisen artistin?
(Arcada - Nylands svenska yrkeshögskola, 2015)
Opinnäytetyö on laadullinen tutkimus, joka käsittelee kansainvälisen artistin lanseeraamista Suomessa levy-yhtiön näkökulmasta.
Työ antaa esimerkein kuvan artisti lanseerauksesta ja sen eri työvaiheista. Opinnäytetyö avaa ...
Småstadslivets inverkan på kreativteten : fallstudie Västra Nylands folkhögskola och Lärkkulla folkakademi
(Arcada - Nylands svenska yrkeshögskola, 2015)
I detta arbete forskar jag kring hur kreativiteten påverkas av att vara verksam i en mindre stad med hjälp av en kvalitativ undersökning där de intervjuade enligt egna upplevelser och erfarenheter får berätta hur de förhåller ...
När konsten i sig inte längre räcker till : Branding av bildkonstnärer - Fallstudie: Zetterberg Gallery
(Arcada - Nylands svenska yrkeshögskola, 2015)
Det här examensarbetet undersöker hur gallerier kan använda branding som ett strategiskt verktyg för att främja sina konstnärers karriär och samtidigt gynna sin egen verksamhet utan att det konstnärliga innehållet lider. ...
Påverkar konst och kultur ett lands brand?
(Arcada - Nylands svenska yrkeshögskola, 2015)
I dagens globaliserade värld konkurrerar länderna med varandra om turister, handel, investeringar och uppmärksamhet. I detta har branding blivit ett sätt för ett land att urskilja sig från andra, och på så sätt blivit en ...
Vad är amatörteaterns framtid? : Kartläggning av Helsingfors ungdomsverksamhet. Fallstudie: Teaterföreningen Trotsallt
(Arcada - Nylands svenska yrkeshögskola, 2015)
I detta examensarbete undersöker jag amatörteatern och dess särdrag med specifik inriktning på ungdomsverksamhet.
Det har gjorts mycket lite forskning inom amatörteaterverksamheten. Min målsättning med arbetet har varit ...
Barnkultur i LillaLuckan : Hur fungerar ett svenskspråkigt barnkulturrum i Helsingfors?
(Arcada - Nylands svenska yrkeshögskola, 2015)
Hösten 2014 öppnades ett barnkulturrum mitt i hjärtat av Helsingfors. Detta barnkulturrum fokuserar endast på kultur för barn. Det är barnens rum där de kan leka och ha det roligt. Ett rum där de får lära sig något nytt. ...