Haku
Viitteet 1-10 / 13
Influencermarknadsföring på Instagram: En undersökning om vad för reklambilder inom klädbranschen på Instagram som väcker intresse hos Generation Y
(2020)
Detta examensarbete undersöker hurudana klädesreklamer på Instagram som väcker mest intresse hos unga kvinnor som är födda mellan år 1980-2000. I arbetet studeras även vad för faktorer som kan påverka att en reklambild ...
Processen bakom ett influencer-samarbete
(2020)
Denna studien behandlar frågor kring processen för ett influencer-samarbete. I dagens läge är sociala medier en tydlig del av vårt vardagliga liv och många influencers kan till och med leva på det. Företag har börjat arbeta ...
Engagemangsgrad som mätinstrument : En studie om Engagement Rate på Instagram
(2020)
Idag har sociala medier och särskilt Instagram en viktig roll inom marknadsföring. Genom att vår värld har blivit digitaliserad, har också företag börjat utnyttja sig av sociala medier och influencers. Influencers delas ...
Hur marknadsför sig små skönhetssalonger på sociala kanaler? : En kvalitativ studie bland små skönhetsföretag i Dickursby.
(2021)
Hur marknadsför sig små skönhetssalonger på sociala kanaler? En kvalitativ studie bland små skönhetsföretag i Dickursby. Syftet med detta arbete var att ta reda på hur små skönhetsföretag i Dickursby-området marknadsför ...
Influencers på Instagram och deras påverkan på konsumenten
(2019)
Detta arbete är en kvantitativ undersökning om hur stor påverkan influencers och varumärkesambassadörer på Instagram har på konsumenterna gällande deras intresse och köpbeslut av varumärken inom träning och fitness. ...
Influensers bidragande till överkonsumtion: En studie av köpbeteendet hos 18 åriga flickor
(2021)
Influensermarknadsföring på Instagram har blivit allt vanligare för “fast fashion”-företag att använda sig av eftersom det gör företaget mer trovärdigt när en influenser marknadsför dess produkter. Trots de bevisade negativa ...
Lockar influerarmarknadsföring på Instagram till köp? En kvantitativ studie bland unga vuxna finlandssvenskar.
(2020)
Lockar influerarmarknadsföring på Instagram till köp? En kvantitativ studie bland unga vuxna finlandssvenskar.
Syftet med examensarbetet var att ta reda på ifall influerarmarknadsföring på Instagram lockar unga vuxna ...
Publiceringsplan och Innehållskalender för Tapiola Golf för året 2022
(2021)
Tapiola Golf är ett relativt nytt golfplan som strävar till att få mera synlighet på sociala medier, speciellt Instagram. Ända sedan Instagram-kontot skapades 2018, har det varken funnits resurser eller någon plan för hur ...
Unga kvinnors uppfattning om dagens marknadsföring på Instagram
(2021)
Sociala medier har utvecklats enormt mycket under de senaste åren. Speciellt Instagram, plattformen som undergått en förändring frrån nöjes app till att idag användas som ett funktionsverktyg för en stor marknad. Ett forum ...
Betald annonsering på Instagram: en kvalitativ studie bland konsumentgruppen 30–40 åringar
(2022)
Instagram har under de senaste åren växt till ett av de populäraste sociala medierna och är därför en bra kanal för olika företag att marknadsföra. Tjänsten anses även vara populär bland målgruppen. Problemet med Instagram ...