Haku
Viitteet 1-5 / 5
Utformningen av den fysiska lärmiljön på daghemmet och barnets delaktighet i processen
(2023)
Detta lärdomsprov är en allmän litteraturstudie. Syftet är att öka kunskapen om hur man formar en lämplig lärmiljö på daghemmet och hur man får barnet delaktigt i processen. Fokuset på arbetet ligger på barn i 3–5 årsåldern. ...
Tidigt stöd för barnfamiljer för att främja psykisk hälsa : En litteraturstudie
(2024)
Detta lärdomsprov är en allmän litteraturstudie som studerar hur en socionom med hjälp av hens yrkeskompetens och kunskap kan hjälpa främja barnfamiljers psykiska hälsa. Frågeställningen för denna litteraturstudie är hur ...
Hur utomhuspedagogiken bidrar till barnets delaktighet
(2023)
Enligt grunderna för planen för småbarnspedagogik bör utomhusmiljön beräknas som en lärmiljö för barn inom småbarnspedagogisk verksamhet. Samtidigt hör det till barnens rättigheter att bli hörda och att få vara delaktiga ...
Social hållbarhet inom lek
(2022)
Social hållbarhet inom lek har en stor betydelse för barnets utveckling. Pedagogen inom småbarnspedagogik skall stöda barnets alla utvecklingsområden vilka är de kognitiva-, -fysiska-, motoriska-, språkliga-, sociala-, ...
Pandemins påverkan på utsatta familjer : En litteraturstudie inom småbarnspedagogiken
(2022)
I mars 2020 stängdes småbarnspedagogiken ner i Finland och på många håll i värden då Covid 19 utvecklades till en pandemi. Endast vissa barn fick stanna kvar i småbarnspedagogikens verksamhet, medan resten av barnen behövde ...