Haku
Viitteet 1-6 / 6
Hur fungerade småbarnspedagogiken på distans under coronaviruspandemin? : En studie ur vårdnadshavarnas synvinkel
(2021)
Detta lärdomsprov är ett beställningsarbete av Esbo Stad och är en del av projektet “nordiskt perspektiv”. Syftet med studien är att få en fördjupad förståelse om småbarnspedagogikens verksamhet under coronaviruspandemin ...
Betydelsen av anknytning på ett dygnet-runt daghem
(2020)
Syftet med studien var att få en fördjupad förståelse om forskning kring dygnet-runt daghem och ta fasta på aspekter som bör tas i beaktande då man startar upp en ny dygnet -runt enhet. Jag använder anknytningsteorin som ...
Möjligheter att inom småbarnspedagogiken stöda barns psykiska välmående under och efter covid-19
(2022)
Detta examensarbete är en litteraturstudie gällande covid-19:s inverkan på barn och på småbarnspedagogiken i Finland. Arbetet är gjort på beställning av Grankulla stad. Syftet med arbetet är att klargöra vilka effekter ...
Jämställdhet inom småbarnspedagogiken : en empirisk studie med kvalitativ ansats
(2022)
Detta lärdomsprov handlar om hur jämställdheten beaktas och främjas inom småbarnspedagogiken ur de professionellas perspektiv. Arbetet är ett beställningsarbete av Helsingfors stad och går under projektet Hållbar ...
Faktorer som kan påverka jämställdhets- och likabehandlingsarbetet inom småbarnspedagogiken
(2022)
I detta lärdomsprov vill vi ta reda på vilka faktorer som kan påverka jämställdhets- och likabehandlingsarbetet inom småbarnspedagogiken. Arbetet görs för projektet Hållbar småbarnspedagogik och det är ett beställningsarbete ...
Sexualfostrans betydelse inom småbarnspedagogiken: en allmän litteraturstudie
(2023)
Detta lärdomsprov är ett beställningsarbete av småbarnspedagogiken inom Helsingfors stad. Syftet med detta lärdomsprov är att öka kunskap om sexualfostrans betydelse inom småbarnspedagogiken. Fokus i detta arbete ligger ...