Haku
Viitteet 1-4 / 4
Företagens influencermarknadsföring på sociala medier – En fallstudie av relevanta kriterier för val av rätt influencer.
(2020)
Tyngdpunkten i detta arbete är att förstå hur influencermarknadsföring fungerar. Varför det är så populärt i dagens läge, och hur företagen väljer en viss influencer. Influencer-marknadsföring är en marknadsföringsform som ...
Engagemangsgrad som mätinstrument : En studie om Engagement Rate på Instagram
(2020)
Idag har sociala medier och särskilt Instagram en viktig roll inom marknadsföring. Genom att vår värld har blivit digitaliserad, har också företag börjat utnyttja sig av sociala medier och influencers. Influencers delas ...
Vilken bolagsform är lönsammast för mellanstor stallverksamhet i Finland?
(2020)
Detta examensarbete är en studie på vilken bolagsform som är lönsammast för att driva mellanstor stallverksamhet i Finland. I detta examensarbete syftar mellanstor stallverksamhet till 10-20 boxplatser på en gård. ...
Distribution: En studie om ruttplanering i en innerstad
(2020)
Distribution av försändelser är en del inom logistik. Med hjälp av ruttplanering strävar man att distributionen av försändelserna sker så kostnadseffektivt som möjligt. Syftet med detta examensarbete är att kartlägga hur ...