Haku
Viitteet 1-4 / 4
Hur påverkar reklamfilm konsumenternas köpbeslut inom val av vardagsprodukter
(2023)
Denna studie syftar till att undersöka reklamfilmens påverkan på unga konsumenters beteende avseende vardagsprodukter samt bedöma dess effektivitet. Den teoretiska referensramen baseras på tidigare forskning om reklam, ...
Är varumärkens kontroversiella marknadsföring värt risken? : En kvalitativ studie om hur kontroversiell marknadsföring påverkar två olika åldersgrupper
(2024)
Varumärken eftersträvar hög relevans genom att skapa starka relationer med och värde hos konsumenter. Kontroversiell marknadsföring utmanar gränser genom att väcka starka
reaktioner. Detta kan vara ett effektivt sätt att ...
Konsumentbeteende gällande miljövänlig frakt
(2021)
Frakt av varor är väsentligt då det kommer till all sorts handel. Varor transporteras via antingen lands-, järnvägs-, sjö- eller luftfrakt. Nuförtiden läggs allt mer vikt på miljövänlighet och då är det viktigt att ...
Marknadsföring av lyxmärken med hjälp av reklam i tidningar - En bildanalys om reklam av lyxmärken och hur de visuellt väcker intresse hos konsumenten
(2023)
Digitaliseringen som skett har varit orsaken till att många tjänster och speciellt marknadsföring förflyttat sig till nätet. Efter ändringen har lyxmärken måsta anpassa sig till utmaningar som förändringen tillförde och ...