Haku
Viitteet 1-9 / 9
Grön marknadsföring inom modebranschen: En studie om trovärdig grön marknadsföring och hur det påverkar konsumentbeteende.
(2020)
Konsumtion av mode har övergått allt mer till snabbmode. Man köper ofta, mycket och helst till ett billigt pris. Detta har sedan resulterat till en ökad förståelse om hållbarhet och miljö. Den gröna trenden växte fram i ...
Hur unga vuxna väljer läskedrycker
(2022)
Denna studie försöker besvara frågan; Hur värdesätter unga vuxna läskedryckens olika attribut vid köpbeslutet? Då det är svårt att generalisera unga vuxnas åsikter och preferenser närmade sig denna studie från en annorlunda ...
Olika faktorer som påverkar unga vuxnas val av bank
(2021)
Avhandlingen består av en kvalitativ undersökning där man undersöker vilka faktorer som påverkar unga vuxnas val av bank. Huvusdyftet med arbetet är att ta reda på vilka bakomliggande orsaker är i fråga om val av bank. Är ...
Hur har handeln förändrats bland unga vuxna? En kvantitativ studie om 18 - 25 åringar som väljer att handla på nätet
(2022)
Arbetets syfte är vad är det som påverkar unga vuxna i Helsingfors som väljer att handla på nätet i stället för fysisk butik?
Handeln ändras bland unga vuxna, men varför? Unga Helsingforsbon föredrar att handla via nätet ...
Konsumentbeteende hos Generation Z - En kvantitativ segmentanalys om världens största generations konsumentvärderingar
(2022)
Arbetet är en kvantitativ undersökning om generation z:s konsumentbeteende och vilka centrala värderingar som styr konsumeringen. Syftet med undersökningen är att undersöka generation z:s värderingar för att skapa en djupare ...
Vilka faktorer ligger bakom de unga konsumenternas intentioner att köpa kläder online?
(2022)
Det övergripande syftet med arbetet var att utreda vilka faktorer som ligger bakom de unga konsumenternas intentioner att köpa kläder online. Delsyftena var att utreda om användning av sociala medier (TikTok, Pinterest, ...
Hurdana nyhetsbrev lockar unga konsumenter? : Undersökning om vilka komponenter i nyhetsbrev om skönhetsprodukter som väcker intresset hos unga vuxna
(2022)
Vilka komponenter i nyhetsbrev om skönhetsprodukter väcker intresset hos unga konsumenter? En kvalitativ studie om hurdana nyhetsbrev som lockar unga vuxna. Syftet med detta arbete är att få fram de viktigaste komponenterna ...
Marknadsföring av lyxmärken med hjälp av reklam i tidningar - En bildanalys om reklam av lyxmärken och hur de visuellt väcker intresse hos konsumenten
(2023)
Digitaliseringen som skett har varit orsaken till att många tjänster och speciellt marknadsföring förflyttat sig till nätet. Efter ändringen har lyxmärken måsta anpassa sig till utmaningar som förändringen tillförde och ...
Stödfunktionalitet och visualisering av information för ökad trovärdighet i e-handel
(2023)
Webbaserade köp- och säljmarknader förverkligar enklare tillgång att föra affärsverksamhet konsumenter emellan. Vilka faktorer som gör någon specifik köp- och säljmarknadstjänst mera användarvänlig och trovärdig i jämförelse ...