Haku
Viitteet 1-6 / 6
Vad driver en konsument att köpa en premium elbil? Case: Tesla i Finland
(2019)
Detta examensarbete grundar sig på en kvantitativ enkätstudie och avgränsar sig till Tesla-ägare i Finland. Syftet med studien är att undersöka vilka faktorer och egenskaper som driver en konsument att välja en elbil framom ...
Miljömärken och deras effekt på konsumenternas köpbeslut av kläder
(2019)
Denna kvalitativa forskning söker svar på frågan "påverkar ett miljömärke konsumentens köpbeslut vid köp av kläder?”. Syftet med studien är att studera miljömärken inom klädindustrin och undersöka om de påverkar på ...
Kundundersökning om val av mataffär i ett köpcentrum : Case affär X
(2019)
I köpcentrumet Y har konsumenterna möjligheten att välja mellan tre mataffärer ifrån de tre största affärskedjorna i Finland. Det här examensarbetet gjordes som ett uppdrag av butikschefen för en av dessa affärer för att ...
Consumer online shopping behavior affected by influencer marketing - with a focus on sustainability
(2019)
The purpose of this case study is to gain knowledge about the clothing business online and how the influencer marketing affects consumers’ online shopping behavior and purchase decisions. How the marketing methods that ...
Analysing Instagram Posts and Consumer Engagement
(2019)
Social media platforms offer companies a good way to be connected to consumers and potential customers. Because social media is such a big part of the daily life of people, it is an effective way for brands to reach people, ...
Exploring showrooming behavior in electronics and clothing retail
(Yrkeshögskolan Arcada, 2019)