Haku
Viitteet 1-10 / 11
Konsumentens attityd till hållbar klädkonsumtion
(2021)
Under de senaste 20 åren har modeindustrin förändrats med att börja massproducera, öka kollektioner per säsong och återförsäljare tvingats hålla låga kostnader men leverera snabbt och effektivt. Som resultat har konsumenterna ...
Framtidens digitala dagligvaruhandel - Attityder kring näthandeln av livsmedel : En studie om coronapandemins inverkan på näthandeln av livsmedel
(2021)
Rekordmånga finländare klassificeras idag som e-handelskonsumenter. Näthandeln sprider sig till handeln av dagligvaror och det blir normalare att näthandla sina matinköp. Syftet av detta arbete är att undersöka vilken ...
Hur covid-19 har påverkat fyra finska företag
(2021)
Covid-19 har varit en utmaning för så gott som alla företag i världen. I detta arbete kommer jag att undersöka hur fyra finska företag har hanterat denna pandemi och de problem som har framkommit. Undersökningen görs som ...
Covid-19 pandemins konsekvenser på hotellverksamheten i Helsingforsregionen
(2021)
Hotellbranschen har påverkats enormt av Covid-19 pandemin både i hela världen och i Finland. På grund av pandemin, har Finlands och Nyland gränser stängts samt att tuffa restriktioner tagits i bruk i hela landet. Hotellen ...
Influensers bidragande till överkonsumtion: En studie av köpbeteendet hos 18 åriga flickor
(2021)
Influensermarknadsföring på Instagram har blivit allt vanligare för “fast fashion”-företag att använda sig av eftersom det gör företaget mer trovärdigt när en influenser marknadsför dess produkter. Trots de bevisade negativa ...
Hållbar funktion och design som produktspecifika konsumentvärderingar - En kvantitativ marknadsundersökning för Riot Innovations Oy
(2021)
Arbetet är en kvantitativ marknadsundersökning beställd av Riot Innovations Oy. Som grund för undersökningen var företagets bristfälliga kunskap om sin potentiella marknad och speciellt konsumentvärderingar. Företaget ville ...
Millenniegenerationens sätt att söka och köpa flygbiljetter
(2021)
Flygindustrin befinner sig i största krisen någonsin. På grund av koronapandemin är länderna stängda och fritidsresandet på rekordlåg nivå. Millenniegenerationen är ansvarig för omkring hälften av all reserelaterad spendering ...
Konsumenters informationsdelning på internet : Konsumentbeteende inom recensioner - en grundad studie
(2021)
Recensioner har blivit en allt viktigare informationskälla för konsumenter som söker information om en produkt. Människors förtroende för information från människor de inte känner är högre än för massmedier. Konsumenter ...
Finländarnas köpbeteende inom modebranschen
(2021)
Målsättningen med denna studie var att utreda finländarnas köpbeteende och få fram vilka faktorer som påverkar deras köpbeslut. Syftet med studien var att skapa en bättre förståelse hur finländare konsumerar kläder. Detta ...
Olika faktorer som påverkar unga vuxnas val av bank
(2021)
Avhandlingen består av en kvalitativ undersökning där man undersöker vilka faktorer som påverkar unga vuxnas val av bank. Huvusdyftet med arbetet är att ta reda på vilka bakomliggande orsaker är i fråga om val av bank. Är ...