Haku
Viitteet 1-6 / 6
Användning av sociala medier som marknadskanal : Case HIFK Fotboll
(2020)
Fotboll är den största sportgrenen i världen. I Finland har dock fotbollsföreningar fått anstränga sig hårt för att upprätthålla verksamheten. Under 2000-talet har det inte varit ovanligt att fotbollsföreningar gått i ...
Samarbete mellan företag och influerare
(2020)
Sociala medier har vuxit enormt mycket under de senaste 10 åren och är en del av nästan hälften av världens befolknings vardag. På sociala medier sker även en av de mest lönsamma marknadsföringmetoderna för modeföretag, ...
Förpackningsdesign inom livsmedelsprodukter
(2020)
En hård konkurrens på livsmedelsbranschen har lätt till att tillverkare måste marknads-föra sina produkter omsorgsfullt. Inom denna marknadsföring har förpackningens de-sign en betydelsefull roll. Produktens förpackning ...
Ökad synlighet på Google? Hur man får en ny webbsida på Googles första resultatsida- En studie för ett Service Pulse.
(2023)
För att ett företags webbsida ska nå sina är det väsentligt att den rankar högt i sökmotorer, främst på Google då denna är den största sökmotorn. En låg ranking på Google resulterar i lågt antal besökare på webbsidan. Det ...
Marknadsföringsplan för företaget Barfàl
(2022)
Rubriken för examensarbetet är: Marknadsföringsplan för företaget Barfàl. Marknadsföring är en komplex helhet som innefattar all kommunikation som strävar till att uppnå högre försäljning av produkter eller tjänster. Därmed ...
Case snäppet svalare - en studie om huvudbudskapet och visuella lösningar i en samhällelig reklamkampanj
(2022)
Kriget i Ukraina som bröt ut i vintras år 2022 har förorsakat en utmanande situation på energimarknaden i hela Europa och det är möjligt att vi kommer att ha brist på el i Finland under den inkommande vintern. Således ...