Haku
Viitteet 1-6 / 6
Har du försäkrat det allra viktigaste : Undersökning av riskförsäkringarnas marknadsföring i Twitter, i företaget Mandatum
(2023)
Arbetet är gjord för att analysera Försäkringskoncernen Mandatums digitala marknadsföring av livförsäkringar i den sociala mediaplatformen Twitter. Forskningen svarar på frågan hur marknadsförs livförsäkringarna i Twitter, ...
En studie gällande Telia Companys marknadsföring av apparater ur konsumentens perspektiv
(2022)
I examensarbetet gjordes en undersökning av Telia Companys apparats marknadsföring. Examensarbetets syfte var att reda ut vilka marknadsföringskanaler är allra effektivaste och vad väcker kundens intresse i Telias ...
Vilken nytta ger en aktiv hantering av Google företagsprofiler för företagare
(2022)
Google företagsprofiler är företagens nya skyltfönster. När man söker efter restauranger, butiker, eller andra tjänster via Google kommer det upp en lista med företag i din närhet kopplade ihop med Google kartor (Google ...
Publiceringsplan och Innehållskalender för Tapiola Golf för året 2022
(2021)
Tapiola Golf är ett relativt nytt golfplan som strävar till att få mera synlighet på sociala medier, speciellt Instagram. Ända sedan Instagram-kontot skapades 2018, har det varken funnits resurser eller någon plan för hur ...
Vem sköter marknadsföringen?: En studie om vilka faktorer påverkar valet av att utlokalisera marknadsföringen i mikroföretag
(2021)
Detta arbete är en kvantitativ studie om hur mikroföretag använder sig av utlokalisering i sin marknadsföring. Målgruppen är avgränsad till de mikroföretag som driver sin huvudsakliga verksamhet inom huvudstadsregionen. ...
Viktigaste marknadsföringskanaler för spelföretag i Finland, Case: Neogames
(2023)
Spelindustrin är en snabbt växande form av underhållning. Spelindustrin har stark anknytning till teknologin och dess utveckling. Neogames är ett företag som har kunskap om helhetsbilden i Finland och därför valdes de som ...