Haku
Viitteet 1-10 / 18
Företagens influencermarknadsföring på sociala medier – En fallstudie av relevanta kriterier för val av rätt influencer.
(2020)
Tyngdpunkten i detta arbete är att förstå hur influencermarknadsföring fungerar. Varför det är så populärt i dagens läge, och hur företagen väljer en viss influencer. Influencer-marknadsföring är en marknadsföringsform som ...
Engagemangsgrad som mätinstrument : En studie om Engagement Rate på Instagram
(2020)
Idag har sociala medier och särskilt Instagram en viktig roll inom marknadsföring. Genom att vår värld har blivit digitaliserad, har också företag börjat utnyttja sig av sociala medier och influencers. Influencers delas ...
Företagens motiv och resonemang för idrottssponsring: Undersökning om företags val och motiv av sponsringsobjekt
(2021)
Sponsring, och i synnerhet idrottssponsring, har vuxit till en stor och viktig del av företagens marknadsföringsstrategier. Genom att sponsra enskilda idrottare, lag, föreningar eller andra idrottsrelaterade sponsringsobjekt, ...
Marknadsföring av B2B företag på sociala medier
(2021)
B2B (business to business) företagens marknadsföring är till stor del elektronisk och många företag finns på sociala medier. B2B företag säljer till andra företag som ofta har professionella köpare vars uppgift är att ...
Hur marknadsför sig små skönhetssalonger på sociala kanaler? : En kvalitativ studie bland små skönhetsföretag i Dickursby.
(2021)
Hur marknadsför sig små skönhetssalonger på sociala kanaler? En kvalitativ studie bland små skönhetsföretag i Dickursby. Syftet med detta arbete var att ta reda på hur små skönhetsföretag i Dickursby-området marknadsför ...
Marknadsföringen av ett varumärke inom den finska mode industrin, fallstudie Makia
(2021)
Modeindustrin är väldigt intressant i sig, och är konstant med om förändringar både i form av trender men också i form av diskussion kring hållbarhet och ansvar. Makia är ett framgångsrikt företag inom branschen, och valdes ...
Skillnader mellan marknadsföring av aktielägenheter och industrilokaler till hyresgäster
(2021)
Detta examensarbete undersöker marknadsföringsskillnader mellan aktielägenheter och industrilokaler till hyresgäster i Helsingfors. Examensarbetet ser även individuellt på marknadsföringen av både aktielägenheter och ...
Miljövänliga och lönsamma marknadsföringsmaterial i alkoholbranschen. Case: Interbrands Wines & Spirits Oy.
(2023)
Interbrands Wines & Spirits Oy är ett finskt bolag, vars verksamhetsområde är import, export, försäljning och marknadsföring av alkoholhaltiga drycker, och de har en omfattande produktportfölj med allt från starksprit till ...
Google företags profiler ur ett konsumentperspektiv
(2022)
Google företags profil är ett kostnadsfritt verktyg som hjälper företag att synas då konsumenterna söker på lokala tjänster i Google och Google Kartor. Det fungerar som ett digitalt skyltfönster genom att förmedla aktuell ...
Vilken nytta ger en aktiv hantering av Google företagsprofiler för företagare
(2022)
Google företagsprofiler är företagens nya skyltfönster. När man söker efter restauranger, butiker, eller andra tjänster via Google kommer det upp en lista med företag i din närhet kopplade ihop med Google kartor (Google ...