Haku
Viitteet 1-10 / 15
Grön marknadsföring inom modebranschen: En studie om trovärdig grön marknadsföring och hur det påverkar konsumentbeteende.
(2020)
Konsumtion av mode har övergått allt mer till snabbmode. Man köper ofta, mycket och helst till ett billigt pris. Detta har sedan resulterat till en ökad förståelse om hållbarhet och miljö. Den gröna trenden växte fram i ...
Hur covid-19 har påverkat fyra finska företag
(2021)
Covid-19 har varit en utmaning för så gott som alla företag i världen. I detta arbete kommer jag att undersöka hur fyra finska företag har hanterat denna pandemi och de problem som har framkommit. Undersökningen görs som ...
Varför köper vi Muminmuggar?: En kvantitativ undersökning om köpbeteendet vid köp av Muminmuggar
(2020)
Syftet med forskningen är att ta reda på orsakerna till att vi köper Muminmuggar. Muminmuggarna är populära och finns i de flesta hem, därför ville jag ta reda på varför vi köper dem. Forskningsfrågorna var varför köper ...
Influensers bidragande till överkonsumtion: En studie av köpbeteendet hos 18 åriga flickor
(2021)
Influensermarknadsföring på Instagram har blivit allt vanligare för “fast fashion”-företag att använda sig av eftersom det gör företaget mer trovärdigt när en influenser marknadsför dess produkter. Trots de bevisade negativa ...
Lockar influerarmarknadsföring på Instagram till köp? En kvantitativ studie bland unga vuxna finlandssvenskar.
(2020)
Lockar influerarmarknadsföring på Instagram till köp? En kvantitativ studie bland unga vuxna finlandssvenskar.
Syftet med examensarbetet var att ta reda på ifall influerarmarknadsföring på Instagram lockar unga vuxna ...
Hur unga kvinnors köpbeteende av skönhetsprodukter påverkas av vad de ser på TikTok : En kvalitativ studie med intervju som metod
(2024)
Syftet med studien är att ta reda på hur TikTok påverkar unga kvinnors köp av skönhetsprodukter. Ämnet är valt baserat på mina intressen och vilja att fördjupa mig inom ämnet. Forskningsfrågan är: Hur påverkas unga kvinnors ...
Är varumärkens kontroversiella marknadsföring värt risken? : En kvalitativ studie om hur kontroversiell marknadsföring påverkar två olika åldersgrupper
(2024)
Varumärken eftersträvar hög relevans genom att skapa starka relationer med och värde hos konsumenter. Kontroversiell marknadsföring utmanar gränser genom att väcka starka
reaktioner. Detta kan vara ett effektivt sätt att ...
Hur unga vuxna väljer läskedrycker
(2022)
Denna studie försöker besvara frågan; Hur värdesätter unga vuxna läskedryckens olika attribut vid köpbeslutet? Då det är svårt att generalisera unga vuxnas åsikter och preferenser närmade sig denna studie från en annorlunda ...
Olika faktorer som påverkar unga vuxnas val av bank
(2021)
Avhandlingen består av en kvalitativ undersökning där man undersöker vilka faktorer som påverkar unga vuxnas val av bank. Huvusdyftet med arbetet är att ta reda på vilka bakomliggande orsaker är i fråga om val av bank. Är ...
Konsumentbeteende hos Generation Z - En kvantitativ segmentanalys om världens största generations konsumentvärderingar
(2022)
Arbetet är en kvantitativ undersökning om generation z:s konsumentbeteende och vilka centrala värderingar som styr konsumeringen. Syftet med undersökningen är att undersöka generation z:s värderingar för att skapa en djupare ...