Haku
Viitteet 1-10 / 27
Hur unga vuxna väljer läskedrycker
(2022)
Denna studie försöker besvara frågan; Hur värdesätter unga vuxna läskedryckens olika attribut vid köpbeslutet? Då det är svårt att generalisera unga vuxnas åsikter och preferenser närmade sig denna studie från en annorlunda ...
Kostnadseffektiva marknadsföringsmetoder för att öka synligheten för företaget Sparw
(2022)
Om ingen marknadsförings för varumärket eller nätsidan har gjorts, kan man inte förvänta sig att kunder börjar strömma in. I dagens digitala värld bemöter man en enorm mängd konkurrens. Det första steget man kan ta är att ...
En studie gällande Telia Companys marknadsföring av apparater ur konsumentens perspektiv
(2022)
I examensarbetet gjordes en undersökning av Telia Companys apparats marknadsföring. Examensarbetets syfte var att reda ut vilka marknadsföringskanaler är allra effektivaste och vad väcker kundens intresse i Telias ...
Konsumentbeteende hos Generation Z - En kvantitativ segmentanalys om världens största generations konsumentvärderingar
(2022)
Arbetet är en kvantitativ undersökning om generation z:s konsumentbeteende och vilka centrala värderingar som styr konsumeringen. Syftet med undersökningen är att undersöka generation z:s värderingar för att skapa en djupare ...
Kundlojalitet: Vilka faktorer leder till återkommande kunder hos Lankamaailma?
(2022)
Studien undersöker företaget Lankamaailma Ab:s läge med kundlojalitet. Studiens syfte är att få reda på vad som får kunder att återköpa hos Lankamaailma. Delsyfte är att få reda på varför kunder skulle välja handla hos ett ...
Vilka faktorer ligger bakom de unga konsumenternas intentioner att köpa kläder online?
(2022)
Det övergripande syftet med arbetet var att utreda vilka faktorer som ligger bakom de unga konsumenternas intentioner att köpa kläder online. Delsyftena var att utreda om användning av sociala medier (TikTok, Pinterest, ...
Marknadsplan för restaurang Yuzu
(2022)
Syftet med denna studie har varit att bygga upp en marknadsplan för restaurang Yuzu med hjälp av expertintervjuer. Arbetet avgränsades till en marknadsplan med den innefattade inte konkreta förslag på prissättning i ...
Google företags profiler ur ett konsumentperspektiv
(2022)
Google företags profil är ett kostnadsfritt verktyg som hjälper företag att synas då konsumenterna söker på lokala tjänster i Google och Google Kartor. Det fungerar som ett digitalt skyltfönster genom att förmedla aktuell ...
Vilken nytta ger en aktiv hantering av Google företagsprofiler för företagare
(2022)
Google företagsprofiler är företagens nya skyltfönster. När man söker efter restauranger, butiker, eller andra tjänster via Google kommer det upp en lista med företag i din närhet kopplade ihop med Google kartor (Google ...
Content marketing case Kotipizza Group – en handbok för Kotipizza-företagare
(2022)
Detta examensarbete är ett beställningsarbete för Kotipizza Group som var i behov av en handbok om content marketing för sina franchiseföretagare. Syftet med examensarbetet var att skapa en handbok om content marketing för ...