Haku
Viitteet 1-7 / 7
Riktlinjer för att möjliggöra trygghet inom småbarnspedagogisk verksamhet : En kvalitativ studie om Covid-19 pandemins inverkan på daghem i Esbo under höstterminen 2020
(2021)
Detta lärdomsprov är ett beställningsarbete för Esbo stad.
Syftet med studien är att kartlägga hur Covid-19 pandemins
medförda riktlinjer under höstterminen 2020 rent praktiskt
tagits i beaktande på svenskspråkiga daghem ...
Bristfällig tillhörighet i en gemenskap - Konsekvenser för barn som stannat hemma under pandemin
(2021)
Detta lärdomsprov är ett samarbete mellan Arcada och Esbo stad. Lärdomsprovet är skrivet under projektet ”Nordiskt perspektiv” och under temat pandemi. Syftet med detta arbete var att studera vad bristfällig tillhörighet ...
Arbete i förskola under Covid-19 pandemins undantagsförhållanden
(2021)
Denna studie har genomförts för att samla kunskap om hur arbetet i förskolorna påverkades av Covid-19 pandemins undantagsförhållanden, hur lärarna i förskolorna upplevde att det påverkade deras arbetssätt samt hurdant stöd ...
Möjligheter att inom småbarnspedagogiken stöda barns psykiska välmående under och efter covid-19
(2022)
Detta examensarbete är en litteraturstudie gällande covid-19:s inverkan på barn och på småbarnspedagogiken i Finland. Arbetet är gjort på beställning av Grankulla stad. Syftet med arbetet är att klargöra vilka effekter ...
COVID-19 pandemins inverkan på utsatta barn och familjer inom småbarnspedagogiken - En allmän litteraturstudie
(2023)
I december 2019 konstaterades fall av lunginflammation i Kina som orsakades av ett nytt och tidigare okänt virus, SARS-CoV-2. Coronakrisen och undantagsförhållandet har framförallt påverkat barnen men också familjerna. ...
Distanspedagogikens inverkan på småbarnspedagogisk verksamhet under covid-19
(2022)
Lärdomsprovet är beställt av Esbo stad som en del av projektet ”Nordiskt perspektiv”. Lärdomsprovet är en kvalitativ litteraturstudie där syfte är att granska distanspedagogikens inverkan på småbarnspedagogiska verksamheten ...
Pandemins påverkan på utsatta familjer : En litteraturstudie inom småbarnspedagogiken
(2022)
I mars 2020 stängdes småbarnspedagogiken ner i Finland och på många håll i värden då Covid 19 utvecklades till en pandemi. Endast vissa barn fick stanna kvar i småbarnspedagogikens verksamhet, medan resten av barnen behövde ...